They're My Best Buddies

Monday, 7 October 2013

Tiada Apa Yg Terlewat Dengan Perancangan Allah S.W.T

 

Jodoh tak sampai lagi..?
Kahwin lambat..?
Hmm..isu yg tersangat klise
Aku dah lali sangat dengan isu ni
Bukan takde yg bertanya
Yg menyindir apatah lagi
Tapi aku...??
Jawab je dengan jawapan yg terlintas kat kepala
Marah...??
Tak marah la
Cuma kadang-kadang tu terasa juga la
Apapun..aku berterima kasih pada yg bertanya tu
Sangat mengambil berat okay ^_^

Kalau dulu dapat soalan macam tu aku sentap la juga
Tapi sekarang ni dah boleh tersenyum
Takde la nak menyentap lagi
Bagi aku...takde isu kahwin lambat sebenarnya
Semua yg berlaku dalam hidup ni..
semuanya telah ditentukan oleh-Nya
Dan DIA adalah sebaik-baik perancang

Kalau dulu aku selalu rasa yg nasib aku sangat tak baik berbanding nasib orang lain
Tapi..semakin hari meniti usia
Aku rasa aku la yg paling bertuah sekali walaupun belum kahwin lagi
Sebab...??
Aku ada banyak masa untuk mak dan ayah
Bukan semua orang dapat peluang macam tu
Itu adalah salah satu hikmah terbesar yg aku dapat melalui perancangan-Nya

Jadi, Dylla...tiada apa yg terlewat sebenarnya
Sentiasa bersangka baik dengan setiap ketentuan-Nya
DIA telah menjanjikan ada kebahagiaan di sebalik setiap kesulitan
Sesungguhnya Allah S.W.T itu Maha Pengasih tehadap sekalian hamba-Nya


p/s : positif sangat di pagi Isnin ni..ngee (",)



~ Dylla Abas ~
 
Post a Comment