They're My Best Buddies

Monday, 7 October 2013

Memahami Lebih Mudah Dari Difahami

 

Pernah tak korang melalui situasi di mana korang rasa orang sekeliling tak memahami keadaan korang..?
Kalau tanya aku...bukan setakat pernah...tapi selalu!
Selalu je rasa orang tak faham aku
Selalu je rasa orang tak nak faham dan ambil tahu keadaan aku
Sounds a bit emotional kan..??
Okay..relax..breath
Tak nak emosi pun petang-petang macam ni
Perut tengah kenyang..baik fikir macam mana nak hilangkan rasa mengantuk ni
Kuikuikui ^_^

 Back to the topic
Sebenarnya..bila dalam fikiran kita dah terlintas perkara macam ni
Lebih baik kita ubah sikit minda kita tu
Kalau kita rasa orang sekeliling tak memahami kita...
1st thing..kita yg perlu fahami diri kita dulu
Then...kita fahami keadaan orang di sekeliling
Lebih mudah dari meminta diri kita untuk difahami

Walaupun tak semudah seperti yg disebut
Tapi, sekurang-kurangnya boleh mengurangkan sikit beban otak kita la
Tak perlu nak fikir kenapa orang tak faham kita
Sebaliknya...kita akan rasa lebih tenang bila kita dapat memahami orang lain

Tak adil..??
Hellooooo...has anyone told you that life IS unfair..??
Jadi..itulah hakikat kehidupan
Suka ke tak suka ke..itulah yg perlu kita hadapi (",)


p/s : payah sebenarnya nak belajar memahami orang lain ni...arghhh!!



~ Dylla Abas ~

Post a Comment