They're My Best Buddies

Tuesday, 24 September 2013

Dengar Apa Yg Perlu

 
 

"Jangan bazirkan masa anda untuk memberi penjelasan
Kerana manusia hanya akan mendengar apa yg mereka mahu dengar"

Hmm..mendalam betul maksud kata-kata ni bagi diri aku
Bila difikirkan balik, memang betul pun
Kadang-kadang...kita je yg rasa perlu untuk jelaskan tentang sesuatu perkara
Tapi, orang yg mendengar tu..nak ke diorang dengar semua yg kita nak jelaskan..??
Mungkin ada yg nak dengar sebahagian je
Atau mungkin ada yg nak dengar semua
Tapi yg banyaknya...TAKDE yg nak mendengar!!
Biasalah..bila dah melibatkan "penjelasan"..mestilah ada sedikit bebelan kan
Siapa yg suka kena bebel..??

Yg lebih teruk lagi bila orang yg mendengar penjelasan tu tak ambil peduli pun
Dalam erti kata lain
Masuk telinga kiri...keluar telinga kanan
Masa tu terasa juga la "sia-sia je aku explain kat dia ni.."

Walau apapun
Dylla...bercakap benda yg perlu dan dengar apa yg perlu saja
Tak payah nak pening-pening kepala dengan kerenah orang lain
Lain orang memang lain la ragamnya
Lumrah manusia, rambut sama hitam...tapi hati lain-lain (",)


p/s : hati kering
 

 


Post a Comment