They're My Best Buddies

Friday, 27 September 2013

Antara Duit Dan Kesihatan

 

Alhamdulillah
Allah S.W.T masih memberi kesihatan yg baik untuk aku meneruskan hidup
Mencari rezeki yg halal
Dan yg paling penting...dapat beribadah kepada-Nya

Jika diberi pilihan
Antara duit dan kesihatan
Korang pilih yg mana...?

Kalau tanya aku...secara jujurnya aku lebih pentingkan kesihatan
Duit tu bila-bila masa boleh cari
Kalau diri tak sihat...duit melayang juga kan

Ada orang yg memilih duit lebih dari kesihatan
Baginya..kesihatan tu perkara kedua yg perlu dititikberatkan selepas mencari duit
Hmm...wallahu'alam
Aku rasa kerja sia-sia je kalau dah penat cari duit tapi kena bayar bil hospital/klinik sebab kesihatan yg tak berapa nak bagus

Apapun, tepuk dada tanyalah selera
Diri kita tanggungjawab kita
Janganlah buat sesuatu yg boleh memudaratkan


p/s : lebih baik kena potong gaji dari terlantar tak bermaya

Post a Comment