They're My Best Buddies

Wednesday, 4 September 2013

20sen Punya Hal

 

Rasanya belum terlambat untuk update kisah 20sen yg menjadi topik hangat sehari dua ni
Iye...harga minyak petrol naik lagi..yeay!!
Seperti yg dijangka..cuma tunggu masa je dan akhirnya menjadi nyata
Ron95 telah dinaikkan harga sebanyak 20sen dan kini menjadi MYR 2.10/liter
Pandangan aku...?? Entah la...susah nak cakap
Nak cakap tak kisah pun orang marah...nak cakap kisah pun kena marah
Jadi..tutup mulut..duduk diam-diam..baca je komen-komen semua orang

Bila minyak petrol naik harga..semua orang bising
Macam-macam status naik
Macam-macam cerita keluar
Dan bila minyak petrol naik harga...barang-barang lain semua nak naik harga juga
"Harga barang makin naik..gaji je yg tak naik-naik.."
Klise okay!

Walaupun aku tak drive ke tempat kerja..tapi bila harga minyak petrol naik ni buat aku termenung juga la
Memikirkan orang lain yg terpaksa mem"budget" semula monthly expenses diorang
Tapi..itu la hakikatnya yg terpaksa kita lalui

"Pangkah lagi BN...ini la hadiah yg diorang bagi...!!"
Eh...boleh ye cakap macam tu...?
Aku ni bukan la pro BN sangat..tapi tak perlu kot keluar ayat-ayat macam tu
Semua benda dalam dunia ni akan naik kan
Apa benda yg tak naik-naik...??
Eh ada...harga kereta!! huhu >_<

 
 p/s : lebih senang memikirkan hidup yg sentiasa tenang dan aman dari buat kecoh kt FB pasal harga minyak petrol naik (",)



~ Dylla Abas ~
Post a Comment