They're My Best Buddies

Friday, 2 August 2013

Kucing oh Kucing

 

Tengah buat kerja ni tetiba teringat peristiwa semalam
Dan lebih mengingatkan lagi peristiwa tu lepas terbaca entri mengenai kucing tadi
Semalam aku masuk kerja lewat sikit
Masa tengah seronok berlenggang-kangkung nak ke stesen LRT tu
Tetiba je ternampak satu kumpulan manusia berbaju kuning
Tak pasti dari mana kumpulan tu
Apa yg pasti...apa yg jelas...apa yg aku tengok dengan mata aku sendiri
Diorang macam pegang satu jaring
Dan dalam jaring tu ada kucing yg tengah meronta-ronta nak keluar
Sedihnya T_T

Aku terfikir satu je masa tu...diorang nak lupuskan kucing tu
Ya Allah...binatang kesayangan nabi S.A.W...
Tak sanggup nak bayangkan macam mana diorang akan buat kat kucing-kucing tu
Bulan puasa macam ni korang nak lupuskan kucing...???
Dah takde kerja lain ke nak buat...??


p/s : baik la korang lupuskan anjing & tikus yg banyak berkeliaran tu...lagi berfaedah!



~ Dylla Abas ~
 
Post a Comment