They're My Best Buddies

Thursday, 15 August 2013

Kembali Bekerja Setelah Seminggu Bercuti

 

Macam lama pula cuti raya aku kali ni
Sebelum ni tak dapat nak ambil cuti lama-lama
Cuti seminggu tu sebab bergerak secara solo
Esok-esok kalau dah berduet...lagi lama aku bercuti raya ye
Sakan sangat..!
Apapun, selamat hari raya la kat korang
Yg dah mula bekerja tu...bersemangat la masuk ofis ye
Termasuk la diri aku
Ni pun ada rasa nak balik rumah
Nak menghadap lemang dan rendang...tak puas-puas!

Semalam...seharian melepek di rumah
Demam urat
Perghhh...sakit seluruh badan ni...dugaan

Dan pagi tadi...on the way nak ke ofis
Tayar kereta pecah pula..!!
Lagi sekali dugaan
Nasib baik tayar spare okay
Lega la juga
Mula-mula tu nak tukar sendiri je
Tapi mengenangkan pakai baju kurung...
terus call Kesas Line
Tak dayo den nak berayu-ayuan tukar tayar di tepi highway dengan berbaju kurung
Abang-abang Kesas tadi senang la buat kerja tu
Sebab aku dah siapkan semua
Tinggal nak buka dan pasang balik je tayar tu
Sempat juga la kena bebel sebab keadaan tayar yg pecah tu teruk gile
Hoho >_<

Dan apapun...syukur sangat sebab aku dah selamat sampai ofis
Dan semua urusan tadi dipermudahkan...alhamdulillah (",)

p/s : sampai ofis terus dijamu dengan pelbagai jenis kek...maveles!



~ Dylla Abas ~
Post a Comment