They're My Best Buddies

Tuesday, 9 July 2013

Fried Mihun Kelantanese Style

 

 Alhamdulillah...esok kita semua bakal mengerjakan Rukun Islam yg ke-3
Moga kita semua diberi peluang dan dipanjangkan usia untuk merebut satu lagi Ramadhan
In shaa Allah

Tak sabar rasanya nak berpuasa...nak bangun sahur...nak berfikir menu berbuka puasa
dan yg paling penting nak bertarawih!
Rindunya kenangan berpuasa di rumah sewa lama
Bulan Ramadhan la yg lebih mengeratkan kami semua
Besar sungguh rahmat-Nya (",)

Okay...intro tak kena langsung dengan tajuk entri..huhu
Pagi tadi, aku terlewat sampai ofis
Dah la terlewat...tren LRT tu boleh pula main berhenti-berhenti
Sabar jelah..nasib baik tren yg aku naik tu tak sesak sangat

Masuk je ofis...terus kalut on kan PC...clock in dan buat kerja!
Gigih kan...??
Mau tak gigih...masuk ofis je dah nampak muka bos baru
Haru..!!
Dan disebabkan lewat 1/2 jam...aku terasa-rasa bagaikan dipandang serong oleh orang sekeliling
Padahal diorang tak peduli langsung..sibuk dengan kerja masing-masing

"Dylla...makan la mihun tu..."
Pucuk dicita ulam mendatang beb...!!
Dalam tengah gigih buat kerja tu...memang la perut aku tetiba berbunyi
Rezeki sebelum Ramdhan namanya (>_<)

Aku pun apa lagi...memang bukan jenis yg suka tolak rezeki
Makan jelah..punya la penuh pinggan tu aku isi dengan mihun goreng tu
Serius sedap
Alhamdulillah...memang langkah kanan aku hari ni kan...ngee :p
Nama Fried Mihun Kelantanese Style aku yg bagi
Sebab kakak yg masak tu orang Kelantan
Dan yg pasti...cara masakan tu lain sikit la
Tapi, meriah gile dengan fishball dan ayam sebagai rencahnya...terbaekkkk
Mekasih kak Huda...lenkali bawa la lagi (^_^)


p/s : tak tahu la mimpi apa yg menyebabkan aku bangun lewat pagi tadi...sigh!



~ Dylla Abas ~
Post a Comment