They're My Best Buddies

Tuesday, 21 May 2013

Alahai...Azeem Demam Pula!

Assalammualaikum W.B.T

Semalam aku terpaksa ambil cuti setengah hari untuk berkejar ke rumah abang yg terletak di Puchong. Anak buah aku yg seorang tu demam la pula. Siapa lagi kalau bukan Azeem. Pagi-pagi dah dapat call dari dia, "makngah...Azeem tak pergi sekolah hari ni...Azeem demam..." sayu je bunyi suara dia. Mula-mula tu aku dapat SMS dari kakak ipar aku. Lepas tu, baru dapat call dari Azeem. 

Dan disebabkan dah lama tak jumpa dia, aku tak fikir panjang, terus ambil cuti setengah hari. Balik rumah je, ambil kunci kereta, terus pecut ke Puchong. Alhamdulillah, perjalanan sangat lancar da aku selamat sampai di rumah abang tepat jam 3.00 petang.

Masa aku sampai tu, kakak ipar dan anak buah aku tengah tidur. Tapi, terus terbangun sebaik saja aku bagi salam. Tengok muka Azeem, memang nampak pucat juga la. Macam nampak lebam. Tak tahu la istilah yg tepat. Mungkin sebab badan dia terlalu panas. Sampai nampak kesan panas tu kat muka dia. Masuk je rumah, mula la dia mengadu itu ini. Tak lalu nak makan la. Nak tidur pun susah. nak buat itu tak boleh. Nak buat ini tak kena. Kesian la pula. Nasib baik la Azeem tu pandai bercakap. Sekurang-kurangnya kita tahu la nak buat apa kat dia. Teringat pula masa dia kecil-kecil dulu, kalau demam, tak boleh diusik langsung. Dia mengadu apa pun kita tak faham. Lagi kesian...huhu >_<

Pagi tadi, aku rasa badan dia dah tak panas sangat. Alhamdulillah. Lega sikit bila tengok muka dia yg agak ceria. Dah boleh senyum dan yg paling tak boleh tahan bila dia tanya, "eh...bila makngah sampai...?" Aku rasa nak gigit je budak kecik tu! Punya la moodynya dia masa demam semalam, sampai tak perasan aku ada depan mata dia kan.


p/s : "Ibu..makngah cakap kalau demam boleh makan aiskrim...aiskrim tu ubat demam..." hoho (^_^)



~ Dylla Abas ~
Post a Comment