They're My Best Buddies

Friday, 19 April 2013

Menjadi Kafir Tanpa Kita Sedar

Assalammulaikum W.B.T

Walaupun kita beragama Islam, bersyahadah dan mengakui Allah S.W.T itu satu serta mengakui kerasulan Nabi Muhammad S.A.W, kita tidak pernah terlepas daripada perkara-perkara yg boleh menjadikan kita kafir, dan yg paling menyedihkan tanpa kita sedari. Bak kata pepatah, terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya. Jadi, hendaklah kita sentiasa berhati-hati di dalam setiap buti-bicara kita agar kita tidak tergolong dalam golongan kafir laknatullah. Wallahu'alam.

Dan antara contoh-contoh dialog menjadikan kita kafir tanpa sedar :


1- Nabi Yusof smart, aku smart lebih sket dari nabi. (jatuh kafir)

2- Tak payah la simpan janggut, tak payah nak bersunah-sunah, beselerak je muke aku tgk. (jatuh kafir)

3- Zaman nabi mane ade Gillette, sebab tu la ade jambang. (jatuh kafir)

4- Hudud dah tak sesuai zaman ni bro.. (jatuh kafir)

5- Senyum la sikit, muke masam je dah macam malaikat Mungkar Nakir dah aku tengok. (jatuh kafir)

6- Sedarlah sikit yang selama ni kerajaan bagi rezeki kat kamu. (jatuh kafir)

7- Aku dah isi borang murtad, tapi tak diluluskan mahkamah la pulak. (jatuh kafir)

8- Erm.. kalau murtad mesti boleh buat maksiat kan? Macam best je.. (jatuh kafir)

9- Aku murtad dah, eh gurau je gurau je... (jatuh kafir)

10- Jika ikut kaedah Islam, maka mundur lah negara kita ni.. (jatuh kafir)


"Barangsiapa MEMPERSENDA, MEMPERMAIN, MENAFIKAN sunnah Rasulullah S.A.W dan ayat Kitabullah maka dia kafir serta-merta" - Kitab Fiqhul Akbar oleh Imam Syafie -


p/s : Na'uzubillah




~ Dylla Abas ~
Post a Comment