They're My Best Buddies

Friday, 12 April 2013

Kisah PRU13

Assalammualaikum W.B.T

Sejak pembubaran parlimen beberapa hari yg lepas, macam-macam cerita keluar. Kat FB. Twitter. Berita. Suratkhabar. Kat mana-mana saja la. Kadang-kadang sampai rasa nak termuntah baca. Orang tu kata orang ni. Orang ni kutuk orang tu. Yg pasti, rasa sedih sebab yg kata-mengata tu sebenarnya sebangsa, seagama. Kenapa la nak kata-mengata kan...?

Baru-baru, bendera BN "cantik" je tergantung kat depan rumah aku. What the.....?? Aku bukan la fanatik sangat dengan politik. Dan aku pun tak kata yg aku akan sokong BN atau pembangkang. Cuma, adab nak menggantung bendera tu agak-agak la kan. Takkan la sampai depan rumah orang pun nak gantung juga...? Aku ni dah la duduk "pent-house". Hodoh sungguh rasanya pemandangan dengan bendera tergantung macam tu. Besar pula tu!

Kat ofis pun tak kurang hebatnya. Banyak juga la isu pilihanraya kali ni diperkatakan. Aku..?? Lebih suka mendengar je. Paling tak pun senyum jelah. Takde hati sangat nak berbincang isu pilihanraya. Dah sampai masa untuk pergi mengundi, tunaikan je tanggungjawab tu. Yg lain-lain, terserah pada apa yg telah ditentukan. Bagi aku, siapa pun yg memimpin negara, asalkan dia boleh memimpin dengan adil dan telus, itu dah memadai. Tak perlu menifesto yg hanya berguna untuk meraih undi je. Bila dah menang, menifesto tu semua hilang. Wallahu'alam.


p/s : akhirnya sampai juga masa untuk mengundi...tak perlu nak berteka-teki lagi  (",)




~ Dylla Abas ~
Post a Comment