They're My Best Buddies

Sunday, 7 April 2013

Entri Ke-700 vs. ABPBH 2012

Assalammualaikum W.B.T

Baru nak merangkak ke angka 700 entri. Sadis gile! Dah bertahun aku jadi blogger. Baru macam ni hasilnya. Huhu..dasar pemalas. Begitulah ye >_< Apapun, kaitannya entri yg ke-700 ni dengan ABPBH 2012 ialah sebab entri ni nak selitkan sikit kisah pasal ABPBH 2012 ni.

Tv memang dok terpasang tu. Tapi mata dok mengadap lappy. Telinga jelah yg dok menangkap butir bicaranya, amboi...bahasa!! Takde niat pun nak tengok. Tapi, sebab dah takde cerita apa...layan juga la. Sebab tambahan, tv aku ni paling clear channel tv3 je...huhu, sedih :( Bila dah melayan rancangan macam ni, faham-faham jelah ye. Mulut kena jaga. Mata kena jaga. Kuikuikui...boleh ke nak jaga?? Adoiiii...

Sebab tu aku mengambil keputusan drastik dengan membloggingkan diri. Sekurang-kurangnya mampu la juga aku menahan diri daripada dok "mengata" artis-artis kita dengan penampilan diorang kan. Siapa yg tengah tengok rancangan ni, pasti faham dengan apa yg aku maksudkan.

Apapun, aku teringat pesanan pakcik aku tak lama dulu, "jangan mengata dia macam kita ni dah cukup baik...mana tahu Allah S.W.T bagi hidayah pada dia, dia akan jadi lebih baik dari kita...doa kan je moga-moga dia diberi hidayah dan sempat bertaubat...in shaa Allah.." pedas juga la kedengarannya. Dah la masa tu aku baru je nak bercakap tentang seorang artis kita ni. Terus terdiam. Insaf kejap. Memang benar apa yg pakcik aku cakap tu. Contoh terbaik, Irma Hasmie, Diana Amir dan Abby Abadi. Alhamdulillah. Mereka dah buktikan yg kata-kata pakcik aku tu tak boleh nak disangkalkan lagi. Dan mereka memang dah jadi lebih baik dari aku. Malu dengan diri sendiri.

Hmm, maaf la ye. Tajuk je ABPBH 2012. Tapi, takde input pun. Esok mesti ada banyak update tentang kemenangan para artis sekalian. Tunggu jelah update tu. Aku nak sambung BW. Sambil-sambil tu rasa terhibur juga la dengan penampilan artis-artis youtube ni ^_^


p/s : paling suka dengan persembahan Ella (nyanyi lagu Pawana-Search)...ayu sungguh gaya rock dia **layan persembahan jelah nampaknya**




~ Dylla Abas ~
Post a Comment