They're My Best Buddies

Saturday, 27 April 2013

Cengkerang Cici Dah Turun Warna

Assalammualaikum W.B.T

Selalunya bila bercakap tentang turun warna ni, mesti ada yg terbayangkan baju yg bertompok-tompok dengan warna lain. Hodoh rupanya kan. Tapi, kes aku ni bukan baju. Baju turun warna tu aku dah biasa. Tak kisah sangat. Pakai Vanish je..senang!

Cici si kura-kura tu la, cengkerangnya dah turun warna! Ini semua akibat pemakanan dia. Orang kedai tu dah cakap. Kalau Cici makan makanan ikan, pasti cengkerang dia tak hijau dah. Jadi coklat-coklat sikit. Sekarang dah nampak perubahan warna cengkerang dia tu. Buruk sikit la jadinya. Sedih betul. Cici masih tak boleh nak terima makanan dia. Dia lebih sukakan makanan ikan. 




Tapi, malam tadi...masa aku tengah makan Nori (rumpai laut panggang), tetiba je rasa nak share dengan Cici. So, aku letak la sikit dalam akuarium dia tu. Dia makan okay! Suka pula tu. Cepat gile dia boleh habiskan. Mungkin dia terasa macam dah kembali ke habitat asalnya. Kura-kura kalau dalam laut kan makan rumpai laut. Aku rasa la...ngee (>_<)




Tapi, aku tak berani nak bagi banyak-banyak walaupun nampak jelas dia sukakan Nori tu. Sebab Nori yg aku makan ni, dah ada bahan pengawet semua. Takut ada kesan buruk pula kat Cici. Tak pasal-pasal aku kena cari pet lain...eh?? Hehehe...


p/s : aku pernah membebel kat Cici sebab baru je cuci akuarium tapi dah kotor gile..sepanjang aku bebel tu, boleh pula Cici menyorok dalam cengkerang dia tu..faham pula kan (",)




~ Dylla Abas ~
Post a Comment