They're My Best Buddies

Thursday, 14 March 2013

Cinta Menunjuk-Nunjuk

Assalammualaikum W.B.T

Tajuk ni aku dapat dari iklan kat TV9. Rancangan Semanis Kurma. Rancangan tu belum ke udara lagi. Tapi, aku tak sabar-sabar nak tulis entri berkaitan dengan tajuk ni. Cinta menunjuk-nunjuk. Bagaimana yg dikatakan sebagai cinta menunjuk-nunjuk ni...?

Pada aku, secara peribadinya, cinta yg sebegini tak perlu berlaku kot. It's like we gonna tell the whole world that we are the only one have that true love. Macam kita seorang je yg ada kekasih. Macam kita seorang je yg selalu dapat hadiah atau beri hadiah kepada kekasih. Perlu ke kita beritahu semua orang perkara macam tu...? Betul...tak salah nak berkongsi kegembiraan dengan orang lain. Tapi, biar la kena dengan caranya.

Kalau hari-hari update status kat FB....

"I got a bouquet of rose from him...thanks dear, love u so much!!"

"Honey, handphone you yg rosak tu nanti I ganti baru okay. Jangan sedih-sedih tau. I'll buy you Samsung S3 like you wanted..."

"Hari ni ada date dgn si dia...nak ajak si dia makan dekat The Garden la. Oh, so sweet..."

"Walaupun ramai yg datang mengganggu, namun cintaku tetap utuh buatmu Sayang!"

"Papa...jaga diri baik-baik tau. Jangan nakal-nakal tau. Jangan nak main mata dengan perempuan lain pula. Papa milik Mama seorang je. Mama sayang Papa..."

Haaa...tudiaaa!! Tu antara contoh-contoh yg aku pernah baca la. Ada banyak lagi. Tak larat nak copy semua. Tu baru berkasih tu. Belum berkahwin lagi. Ada yg dah ber"papa-mama". Amboiii...kemain korang ye. Tapi, nampak tak apa yg aku cuba sampaikan. Mungkin pada yg dah biasa, perkara macam ni memang "biasa". Tapi, bagi yg tak biasa...? Bukankah perkara macam ni nampak macam nak menunjuk-nunjuk...?

Tapi, tak dinafikan...memang nampak la kebahagiaan mereka. Itu cara mereka menunjukkan perasaan kasih terhadap kekasih mereka kan. Well, masing-masing ada cara masing-masing. Pada aku, kan lebih baik kemesraan dan kebahagiaan itu hanya diri kita dan si dia saja yg tahu..? Lebih manis lagi kalau hanya DIA saja yg melihatnya. Tepuk dada tanya selera. 

Aku hanya berkongsi pendapat. Aku pernah juga hampir-hampir terjebak dengan senario begini. Alhamdulillah tak melampau sangat. Belum pernah lagi la kena hentam dengan kawan-kawan yg rasa annoying gile dengan cara aku dulu...hehe >_< maaf la kalau ada yg tak suka dengan entri ni...


p/s : sangat sokong dengan insan yg menunjuk-nunjukkan rasa cinta mereka terhadap Allah S.W.T dan Baginda Rasulullah S.A.W (",) 




~ Dylla Abas ~
Post a Comment