They're My Best Buddies

Saturday, 2 February 2013

Setahun Di Sini

Assalammualaikum W.B.T
Berada di pejabat ketika orang lain bersantai di rumah merupakan perasaan yg paling tak boleh nak digambarkan dengan kata-kata....hahaha. Okay, aku yg sengaja datang kerja hari ni. Dah tak tahu nak buat apa kat rumah setelah bercuti sempena Hari Wilayah semalam. Lagipun, banyak sangat kerja yg perlu disiapkan. Dah tak berdaya rasanya nak tengok dokumen yg berlambak-lambak kat atas meja aku ni. Sakit mata. Mencemarkan pemandangan >_<
Semalam, genap setahun aku menjadi warga Bandar Tun Razak. Teringat kembali pada tarikh semalam, setahun yg lalu, pada Hari Wilayah Yg Amat Bermakna, aku dan housemate berpindah masuk ke rumah ni. Seharian kami habiskan masa untuk mengemas dan mencuci rumah, mencari tikar getah, menyusun barang dan lain-lain lagi la. Penat tak terkata. Tapi, alhamdulillah. Dah setahun pun kami di sini. Dah setahun kami mengharungi hidup sebagai warga Bandar Tun Razak. Macam-macam pengalaman. Macam-macam ragam.
Selesa sebenarnya duduk di sini. Segala kemudahan ada. Tak perlu risau apa-apa. Kedai runcit, kedai makan, stesen LRT, klinik, semuanya ada. Buka je pintu rumah, dah boleh nampak semua tu. Disebabkan itulah, kami dengan senang hatinya menyambung lagi setahun kontrak menyewa rumah. Tuan rumah pun okay. Tak berkira sangat. Tak pernah letak apa-apa syarat untuk kami mendiami rumahnya. Yg penting, cukup masa, duit sewa mesti dimasukkan ke akaunnya.
Agak sedih juga bila memikirkan aku mungkin akan meninggalkan rumah ni dalam beberapa bulan saja lagi. Bila dah rasa selesa dengan sesuatu perkara, tiba-tiba kita terpaksa meninggalkannya, hati mesti rasa sedih kan. Hmm, apapun...aku memang happy tinggal kat sini >_<
p/s : penat mengemas bilik semalam...kalau bukan disebabkan anai-anai yg datang menyerang, mesti kedudukan bilik aku tak bertukar rupa (",)
~ Dylla Abas ~
Post a Comment