They're My Best Buddies

Monday, 18 February 2013

Ayah Bertambah Usia Lagi

Assalammualaikum W.B.T

Hari ni, 18 Febuari 2013, usia ayah genap 60 tahun. Warga Emas sudah...huhu ^_^ Minggu lepas, ketika menghabiskan masa di kampung, adalah dia bercakap-cakap perihal hari lahirnya. "Dah tua dah ayah ni. 60 tahun. Dah sama umur Nabi S.A.W masa dia wafat." Agak touching masa dengar ayah cakap macam tu. Sumpah sebak!

Ayah, memang seorang yg garang. Aku rasa la, aku mewarisi sifat garang ni daripada dia. Eh...?? Hahahahaha...tapi, walaupun dia garang, dialah ayah yg paling aku sayang. ** okay..memang takde ayah lain pun buat masa ni >_< ** Ayah la kawan bergaduh. Ayah juga la kawan yg setia menemani aku, terutamanya kalau aku menonton tv hingga lewat malam.

Hari ni, bila usia ayah dah mengjangkau ke angka 60, baru aku tersedar yg ayah aku dah tua. Dah banyak uban di kepalanya. Garangnya dah semakin berkurangan. Kudratnya pun tak segagah dulu. Adik-beradik yg lain, selalu cakap aku ni anak ayah. Aku la yg paling rapat dengan ayah. Yg paling manja..?? Hmm, rasanya tak kot. Sebab aku memang bukan jenis yg manja ** kata garang..huhu ** Walau apapun, akulah anak yg suka melawan cakap ayah. Tapi, lepas tu ayah juga yg aku cari. Ayah tu, bak kata mak, "garang tapi dalam hati ada taman.." Rindu pula kat ayah =(


Ayah, selamat hari lahir yg ke-60. Moga hidup ayah akan sentiasa dirahmati-Nya selalu. Moga dipanjangkan usia, dimurahkan rezeki dan diberikan kesihatan yg baik untuk terus beribadah kepada-Nya. Kakak sayang ayah!!
p/s : pesal rasa nak nanges tulis entri ni..???


~ Dylla Abas ~
Post a Comment