They're My Best Buddies

Thursday, 13 December 2012

Separuh Akhir Kedua Piala AFF Suzuki 2012 Malaysia vs. Thailand

Assalammualaikum W.B.T

Pasukan Malaysia telah ditumpaskan oleh pasukan Thailand. Sedih. Kecewa. Tapi, perjuangan masih belum selesai. Itulah yg terlintas di kepala aku sebaik saja pengadil meniup wisel tanda tamatnya perlawanan separuh akhir kedua dengan keputusan 3-1 secara aggregate. Sumpah aku nak menangis bila pasukan Malaysia kalah **gile emosional..!!** Tapi, semangat semua pemain negara kita tadi harus dipuji. Walaupun hanya bermain dengan 10 pemain pada separuh masa kedua tadi, tapi diorang terus bermain dengan penuh semangat walaupun diasak bertubi-tubi oleh pemain Thailand.

Cuma, err..betulkan aku kalau aku silap. Aku rasa malam ni, pengadil malam ni macam berat sebelah. Ada je yg tak kena dengan pemain kita. Paling tak puas hati bila Fadhli Shas dapat kad merah. Adoi..!! Tapi, itulah adat perlawanan. Tapi, tak kisah la semua tu. Yg penting kat mata aku ni, semua pemain kita memang sangat hebat. Dan aku rasa, penjaga gol Harimau Malaya malam ni, Farizal Marlias boleh dinobatkan sebagai man of the match. Gigih dia berusaha untuk menjaga gawang gol. Tabik spring la.

Tapi, apa yg pasti aku dah tercongok depan tv tu dari awal perlawanan bermula. Ini kali kedua aku agak emosional menonton perlawan bola sepak. Kali pertama aku sangat emo menonton perlawan bola sepak kalau tak silap aku masa perlawanan akhir Piala Malaysia antara pasukan Perak dan Terengganu pada tahun 2001. Kecewa juga masa tu sebab pasukan negeri aku kalah...huu >_<

Apapun, tahniah buat semua pemain Harimau Malaya. Korang dah buat yg terbaik. I don't care what people gonna say about all of you, but for me you're the best. And I'm so proud of you!!





p/s : Selamanya Harimau Malaya...!!!



~ Dylla Abas ~ 
Post a Comment