They're My Best Buddies

Friday, 14 December 2012

Jangan Biarkan Hati Rasa Kosong

Assalammualaikum W.B.T

Beberapa hari ni banyak bercakap pasal hati. Kenapa ni, Dylla..? Takde apa-apa la. Sekadar nak berkongsi dengan kawan-kawan. Sedikit-sebanyak isu macam ni boleh dijadikan motivasi, kan? Aku pasti, ramai antara kita yg pernah mengalami atau sedang mengalami situasi di mana kita terasa kosong. Hati terasa kosong.

Aku pernah. Jujur sangat mengaku. Tapi, sedar tak..saat-saat kita terasa hati kita kosong, di saat itu la syaitan akan cuba membisikkan hasutan yg tak baik buat kita..?? Ayah pernah cakap dulu, syaitan paling suka dengan manusia yg hatinya kosong, hatinya marah dan hatinya bersedih. Sebab itulah adanya zikir-zikir yg perlu kita amalkan. Bukan saja membuatkan hati kita menjadi tenang. Tapi, dalam masa yg sama juga, kita tak akan merasa kekosongan lagi...In Shaa Allah.

Kalau kita terasa malas hendak berzikir sekalipun, cukuplah sekadar kita membaca Surah al-Fatihah dan Ayatul Kursi **ini yg aku amalkan jika aku tak berzikir** Jangan la kita mengeluh bahawa kita sering kesunyian dan terasa kosong kerana Allah S.W.T itu sentiasa ada dengan kita. Cuma kita saja yg tidak menyedari hakikat ini.

"Kenalilah Allah S.W.T di saat kita senang agar Alah S.W.T kenali kita di saat kita susah."


p/s : wallahu'alam




 ~ Dylla Abas ~
Post a Comment