They're My Best Buddies

Monday, 5 November 2012

UniRazak's 12th Convocation Day


Assalammualaikum W.B.T
Tajuk macam aku pula yg berkonvo kan. Tapi, aku salah seorang committee yg terlibat dalam konvokesyen kali ini. Tanggal 3 november 2012. Alhamdulillah, majlis tetap berjalan lancar walaupun ada beberapa masalah yg timbul. Tahniah kepada semua para graduasi. Semoga korang semua akan terus berjaya, bukan saja dalam bidang akademik, malah dalam kehidupan seharian juga.






Sehari sebelum majlis konvokesyen, kami semua telah datang ke PICC untuk sesi rehearsel. Aku tiba agak lewat dari waktu yg sepatutnya. Sampai di sana, ambil tahu serba sedikit tentang tugas yg bakal dibuat pada hari konvokesyen nanti, makan tengahari dan bersedia untuk check-in di hotel De Palm Garden. Oh ye, committee untuk hari konvokesyen tu dapat tidur di hotel malam sebelum majlis. Layan juga la kan. Walaupun berkongsi 3 orang dalam 1 bilik, tidur aku lena je untuk sepanjang malam tu. Sampaikan handphone berbunyi pun aku tak sedar. Nasib baik alarm pagi tu aku dengar. kalau tak, kelam kabut juga dibuatnya.




Tugas kitaorang bermula seawal jam 7.30 pagi. Kami tiba di PICC lebih kurang pukul 7.00 pagi. Sempat bersarapan sebelum dikerah masuk ke dalam dewan. Masa tu, keadaan di bahagian pintu masuk utama dewan agak kecoh dengan kehadiran ibubapa yg dah bersedia nak masuk ke dalam dewan.




Majlis bermula tepat jam 9.00 pagi, dengan ketibaan para Academician dan Chancellor. Tun Ahmad Sarji, selaku Chancellor baru UniRazak turut hadir untuk menyampaikan sijil kepada para graduasi. Majlis tamat hampir jam 1.00 tengahari. Masa tu, aku dah tak larat nak berdiri. Bayangkan, berdiri sepanjang majlis berjalan. Huish, macam nak cramp kaki ni. Pengalaman sungguh.




Habis je majlis, semua graduasi berkumpul dengan keluarga masing-masing. Ada yg sibuk bergambar. Ada yg sibuk bercerita pengalaman diorang. Ada juga yg mengisi perut. Teringat pula masa aku konvo beberapa tahun yg lepas. Teringat macam mana mak dan ayah peluk aku dengan perasaan bangga, walaupun aku bukanlah graduate kelas pertama. Alahai, touching kejap =(




Lepas tu, kitaorang sempat la lepak-lepak kat PICC tu. Berbual. Bergambar. Cari idea nak habiskan masa sebelum balik ke rumah. Macam-macam perkara la yg kitaorang buat. Akhir sekali, lepas dah penat pusing Putrajaya dan perut mulai berbunyi minta diisi, kitaorang pun decide nak makan Sate Willy. Bagi yg dah pernah makan, korang mesti tahu macam mana rasanya, kan? Bagi aku sendiri, rasanya boleh tahan la. Boleh la lawan Sate Hj Samuri tu...ngeee >_<




Alhamdulillah. Perjalanan aktiviti hari Sabtu tu agak lancar secara keseluruhannya. Ini kali pertama aku melibatkan diri dalam majlis konvokesyen di UniRazak. InsyaAllah, kalau ada kesempatan, tahun depan aku akan terlibat lagi (",)


p/s : nervous tunggu post-mortem esok...apala Dato' Zabid nak cakap nanti



~ Dylla Abas ~
Post a Comment