They're My Best Buddies

Thursday, 29 November 2012

Cerita Tentang Perlawanan Malaysia vs. Laos


Assalammualaikum W.B.T

Rata-rata pagi ni rakyat Malaysia sedang memperkatakan tentang kemenangan pasukan Harimau Malaya ke atas pasukan Laos malam tadi. Dan Malaysia menang 4-1. Tersenyum puas semua penyokong Malaysia, kan..? Aku sebenarnya tak berniat pun nak tengok perlawanan tu malam tadi. Tapi, balik je dari kerja, dah dengar bunyi bising dari kedai mamak yg tak jauh dari rumah aku. Bersorak sakan. Siap ada bunyi mercun lagi.

Jadi, aku pun on la tv. Oh, rupanya masa tu Malaysia dah dapat gol pertama. Terus rasa teruja. Hmm, bak kata bekas pemain kebangsaan negara, Ridzuan, yg ditemuramah pagi tadi oleh penyampai MHI, "pemain kita nampak agresif malam tadi." Ya, aku pun perasan gak. Semua pemain memang nampak agresif. Tapi, aku tak nak komen lebih-lebih. Sebab aku tak pandai.

Jadi harapannya, moga pertemuan dengan pasukan Indonesia hari Sabtu ni akan membuahkan satu lagi kemenangan buat pasukan negara kita. Insyaa Allah.


p/s : rasa nak pergi stadium la Sabtu ni >_<
~ Dylla Abas ~

Post a Comment