They're My Best Buddies

Thursday, 13 September 2012

Belajar Menerima Hakikat

Assalammualaikum W.B.T
 
Redha. Sama la juga maksudnya dengan menerima hakikat, kan? Okay. Sekarang ni aku dalam proses untuk belajar menerima hakikat yg aku tak nak ia terjadi. Tapi, apakan daya. Kun fayakun, jadi maka jadilah. Suka atau tidak, hakikat yg telah ditentukan ini kena la diterima.
 
Macam berat sangat bunyinya ye...? Takde la. Hal kecil je pun. Memang dah sahih aku ditukarkan ke department yg aku tak nak sangat tu. Surat pun dah dapat pagi tadi. Tapi aku minta extend sampai hujung bulan ni. Banyak benda nak kena settle. Takkan nak handover kerja yg separuh jalan, kan? Cubaan mengontrol emosi sedang melanda kini. Memang macam-macam rasa ada. Sedih. Tak puas hati. Memberontak. Tapi, takkan nak pergi buat rusuhan lak, kan?
 
Memang ramai orang kata, rezeki tu tak kisah la kat mana-mana, yg penting halal. Mungkin ada hikmah atas apa yg berlaku ni. Tapi, aku masih belum nampak hikmahnya. Takpe la, Allah S.W.T lebih tahu apa yg terbaik untuk diri aku. Walaupun sedih, aku tak boleh la nak mengalah. Kalau rasa tak boleh sangat, resign je. Cari kerja lain....hahahaha >_<
 

 
 
 
Photobucket
Post a Comment