They're My Best Buddies

Friday, 27 July 2012

Kenangan Berpuasa di Rumah Bujang Part 1

Assalammualaikum W.B.T

Tengah sibuk buat kerja, sekali bayangan ex-housemates melintas plak depan pc ni...adess! Dah la teringat kat diorang. Nak pula sekarang ni tengah puasa. Banyak sebenarnya kenangan berpuasa di rumah bujang dengan diorang semua.

Hmm, aku pernah menetap di 3 rumah bujang. 2 antaranya terletak di Seksyen 7, Shah Alam. Dan yg terakhir di Kundang, Rawang...err, tak termasuk rumah sewa sekarang la ye ^_^

Antara ketiga-tiga buah rumah sewa ni, kenangan paling best adalah kenangan dekat rumah sewa ke-2 di Shah Alam dan di Kundang. Banyak sangat kenangan manis dan pahit di sana. Bila teringat balik, mesti aku dok senyum sorang-sorang. Best!

Masa kat Shah Alam tu, kami hanya bertiga je menyewa di situ. Dua-duanya kakak. Jadi adik bongsu la aku kat rumah tu kan. Tapi, aku lebih rapat dengan kak Amy, memandangkan aku dah kenal dia sejak dari zaman UiTM lagi. Yg sorang lagi tu, bukan tak nak rapat, tapi....dia pelik sikit la. So, takde la rasa nak rapat sangat dengan dia.

Dengan kak Amy ni, ke mana-mana memang berdua la. Melainkan kalau dia keluar dating, memang aku lone ranger la jawabnya. Tapi, sepanjang bulan puasa, dia jarang keluar dating. Jadi, kami memang berbuka puasa berdua jelah. Tiap-tiap hari mesti call nak tanya menu buka puasa. Selalunya, kami masak sendiri je. Aku memasak..??? Serius weh, memang aku masak tau! Tapi, gilir-gilir la. Kalau hari ni aku masak, esok giliran kak Amy tu pula.

Waktu berpuasa yg paling best ialah waktu hujung minggu. Sebab...? Sebab itu jelah masa yg kitaorang ada untuk meneroka bazaar Ramadhan di Seksyen 13 Shah Alam tu. Besar weh bazaar tu. Tak sempat nak pusing habis. Jadinya, sebab dah tau bazaar tu besar, kitaorang pun pergi awal la. So, sempat la pusing habis. Tapi, terlalu banyak menu sampai jadi rambang mata. Siapa yg pernah pergi bazaar tu tentu tahu apa yg aku maksudkan. Hmm, sudahnya..masing-masing beli 1-2 jenis kuih, balik rumah masak juga. Air tangan sendiri lagi best rasanya..hehehe

Uish, banyak lagi kenangan nak cerita ni. Tapi entri macam dah panjang sangat. Kang orang bosan lak baca panjang-panjang. Sambung nanti!




Photobucket
Post a Comment