They're My Best Buddies

Friday, 27 July 2012

Diari Ramadhan Dylla (2) : Day 7

Assalammualaikum W.B.T

Bertemu kembali kita di dalam rancangan...haaa, sudah-sudah! Tok sah nak mengarut pula. Banyak la kau punya rancangan, Dylla! Hee...sorry, terover lak malam ni. Excited lebih. Bukan apa. Sebab dah 7 hari kita berpuasa. Sekejap je rasanya, kan...?

Hari ni memang terasa masa sangat cepat berlalu. Dari pagi sibuk buat kerja, sedar tak sedar dah tiba waktu balik. Perghhh...statement khusyuk buat kerja la konon! Tak juga khusyuk nye. Lunch hour tadi sempat juga la dok menyembang dengan kakak kat department aku tu. 

Oh, tadi aku ke klinik lagi. Mata aku ni la. Sakitnya masih terasa. Tak tahu la apa masalahnya. Sampai seminggu lebih masih belum sembuh lagi. Dugaan. Okay. Aku cuba tak nak merungut. Tapi, bila berjalan di bawah cuaca panas terik, dan bila mata ni tak mampu nak dibuka, masa tu ada la juga merungut sikit. Tulah manusia. Dugaan kecil macam ni pun nak merungut. Astaghfirullah. Ampuni aku ya Allah.

Kat klinik tadi, doktor minta pembantu klinik cuci mata aku. Ye kawan-kawan...cuci mata! Menarik kan bunyinya...? Aku mula-mula macam blur juga...cuci mata..?? How...?? Dah masuk bilik tu, baru aku tahu kaedahnya. Dia gunakan cecair yg lebih kurang macam eyemo tu untuk cuci mata aku ni. Caranya...? Aku "dipaksa" untuk membuka mata dan dia menuangkan cecair itu ke dalam mata...ye, menuangkan! Bukan menitiskan tau. Masa tu memang la mata aku asyik nak terpejam je. Macam mana nak buka kalau dah ada benda dituangkan masuk ke dalam mata..?

Pengalaman terbaik la buat diri aku. Adoiii...selalu sangat guna istilah "cuci mata" kan. Sekali memang betul-betul kena cuci mata aku hari ni. Tapi, alhamdulillah...rasa okay sikit la...better than before

Okay. Dah tu. Tutup cerita pasal sakit mata. 

Petang tadi, aku ditemani kawan sepejabat ke bazaar Ramadhan. Dia yg memang sengaja nak "cuci mata" **cuci mata lagi!** dah plan dari semalam lagi untuk ikut aku. Yelah dik Wan, ikut jelah kakak kau ni. Takde hal pun. Al-kisahnya, ramai pula warga UniRazak kat bazaar ni tadi. Dah jadi macam perkampungan UniRazak lak aku rasa. 

Hmm, alhamdulillah...juadah berbuka puasa aku hari ni habis macam biasa. Tak membazir pun. Harap-harap nafsu yg satu ni boleh dikawal hingga ke akhirnya...amin (",)


p/s : esok cuti...nak kemas bilik!!


Photobucket
Post a Comment