They're My Best Buddies

Sunday, 22 July 2012

Diari Ramadhan Dylla (2) : Day 2

Assalammualaikum W.B.T

2 Ramadhan 1433H. Alhamdulillah. Selesai sudah. Hari ni tak dapat berbuka puasa dengan family. Hmm..sebab adik bongsu aku nak balik ke kampus dia dah. Bas malam pukul 9.30. Tapi, dia nak ke Pasar Seni dulu sebab nak survey harga souvenir untuk event kat tempat dia nanti. Jadi, alang-alang aku dah hantar dia, takkan la aku nak patah balik ke Bukit Beruntung, kan? Jadi, berbuka puasa dengan dia jelah.

Apapun, aku dah selamat sampai rumah. Lepas je adik aku selamat naik bas tadi, aku pun terus balik juga. Perjalanan aku dipermudahkan dan selamat semuanya. Moga perjalanan adik aku pun begitu juga. Amin.


Jantung Hati opah dan atuk
Si Debab Adam dan Si Bucuk Azeem (",)

Pagi-pagi tadi, adik aku yg menetap di Kemaman tu pun sibuk bersiap nak balik ke sana. Sedih pula bila terpaksa berpisah dengan Adam. Tapi, memandangkan raya nanti dia akan balik beraya dengan kami, jadi perasaan sedih tu kurang sikit la. Lepas adik aku balik, rumah dah jadi sunyi. Aku dan adik bongsu aku tu pun sibuk juga la mengemas barang-barang kami. Kami bertolak ke KL lepas Zuhur tadi. Dan selamat sampai hampir jam 3 petang. Pemanduan agak lancar juga hari ni. Traffic was so clear.

Disebabkan agak awal tiba di KL, jadi aku merancang nak berehat-rehat di Taman Tasik Permaisuri yg terletak berhampiran dengan rumah aku. Adik aku pun tak banyak songeh. Ikut je. Sampai sana tadi, aku tak boleh nak tahan dah, Terus keluarkan kamera...photoshoot la..apa lagi...hahahaha ^_^


Adik-beradik yg gile bergambar
Self-timer pun jadi la..asalkan dapat tangkap gambar macam ni ^_^

Hampir jam 4.00 petang, kami terus ambil tren menuju ke Pasar Seni. Lepas pusing-pusing tengok barang, tanya-tanya harga, gelak-gelak sikit...kami terus cari tempat untuk berbuka puasa memandangkan masa tu jam dah nak pukul 6.30 petang. Adik aku teringin nak makan McDonanlds pula. Kat tempat dia susah nak dapat. Okay la. Aku layankan aje. Padahal masa tu aku macam tak larat dah nak berjalan lagi. So, masuk je McDonalds yg berhampiran dengan Pudu Sentral tu, aku terus duduk. Penat!

Sepanjang masa menunggu waktu berbuka puasa tu, ada la sekumpulan kanak-kanak yg datang..hmm, aku tak pasti la diorang ni India Muslim atau apa, tapi masa tu dalam fikiran aku, "wujud lagi sindiket minta sedekah ni ye.." Walaupun rasa kesian kat diorang, tapi...dalam masa yg sama aku rasa geram juga. Mana tak geramnya, lepas je sorang budak tu dapat duit dari kitaorang, datang lagi yg lain dan lain dan lain dan lain lagi...amboi...ramai betul korang punya bala tentera ek. Entah la. Tak faham aku. Niat di hati memang la nak beramal ibadah sepanjang bulan puasa ni. Tapi, bila melalui situasi macam ni, aku dah jadi confuse. Bila la agaknya orang yg bertanggungjawab ni nak sedar diri ek...?

Okay la. Tak boleh nak tulis panjang-panjang sangat. Kang jadi macam karangan SPM lak..hee >_< Apapun, jumpa esok!! Eh, esok kerja la...alahai...dugaan kat tempat kerja ni lain macam sikit. Memerlukan kesabaran yg tinggi. Moga-moga kesabaran aku tak diuji esok hari dan hari-hari yg seterusnya...amin (",)


Photobucket
Post a Comment