They're My Best Buddies

Tuesday, 31 July 2012

Bintang Impian

Assalammualaikum W.B.T

Aku terpandang bekas berisi bintang-bintang kertas kat atas meja. Lama betul aku perlukan masa untuk recall balik kenangan dengan bintang-bintang kertas tu. Rupa-rupanya dah hampir 10 tahun aku buat semua bintang ni. Aku rasa dulu bekasnya penuh berisi. Tak tahu kenapa dah semakin kurang. Tersejat kah..???




Okay...tak kelakar ye Dylla! Yg pasti bintang-bintang tu hilang sebab adik bongsu aku memang suka sangat main dengan bintang. Tak tahu la apa yg dia mainkan. Tapi, memang selalu je nampak kat bilik tidur dia tetiba ada banyak bintang bertaburan kat atas katil. Huh!

Pernah tak dengar pasal bintang kertas ni berupa impian...? Masa kecil-kecil dulu, aku pernah dengar la tentang hal ni. Tapi, masa tu tak pandai nak buat bintang kertas. Jadi, impian yg ada simpan dalam hati jelah. Bila dah pandai buat bintang kertas, makin bertambah la impian aku. Satu bintang satu impian. Bila dah siap, simpan dalam satu bekas then tanam. Macam apa je. Kepercayaan karut sungguh!




Tapi, itulah kenangan manis aku bila tengok bintang-bintang kertas ni. Cepat betul akal kanak-kanak terpengaruh dengan benda-benda karut macam ni kan. Tapi, bila dah besar...aku buat juga bintang kertas ni. Cuma konsepnya berbeza la. Kalau dulu disebabkan nak "menanam" impian, tapi sekarang sebab nak deco kad-kad ucapan buatan sendiri atau simpan je dalam botol jadi perhiasan. Selalu juga aku jadikan hadiah untuk kawan-kawan bila dah takde idea sangat nak bagi hadiah harijadi apa untuk diorang >_<


p/s : siapa ada kenangan dengan bintang kertas...share la (",)



Photobucket
Post a Comment