They're My Best Buddies

Wednesday, 18 July 2012

Bila Hati Dah Semakin Tawar

Assalammualaikum W.B.T

Nak tanya ni...korang kalau dah mula rasa tawar hati, apa yg korang akan buat selalunya...? Tawar hati pada bf/gf ke, tawar hati pada kerja ke atau tawar hati pada apa-apa jelah. Let go and move on or....??

Aku sebenarnya memang dah mula rasa tawar hati ni. Tawar hati pada seseorang. Nak terus berkawan pun rasa tak best. Dalam hati ni ada la rasa macam nak memberontak sikit sebab terpaksa hipokrit dengan meneruskan persahabatan ni. Hipokrit tu tak bagus, kan...?

Rasa tawar hati disebabkan sikap dia. Bukanlah nak kata aku ni jenis yg terlalu mengambil berat sangat pun. Tapi, kalau dia langsung tidak menunjukkan sikap ambil berat pada aku, benda tu akan terus buat aku rasa malas nak ambil tahu hal dia lagi. Hah, kejam ke bunyinya tu..?


Google

Hmm, pada aku...di dalam setiap perhubungan, tidak kira la sesama keluarga atau teman-teman, mesti la kena ada give and take kan. Memberi dan menerima. Tak boleh la satu pihak je yg memberi, sedangkan pihak satu lagi asyik menerima. Tak adil la macam tu. Bila dah mula rasa tidak adil, mesti perasaan tawar hati ni datang tanpa diundang.

Have anyone told you life isn't unfair, Dylla..? Betul...aku tahu. Tapi, bukan semua benda takde keadilannya. Yg tak adil tu aku tak nak ambil peduli. Sebab, bagi aku...untuk hidup aman dan selesa di muka bumi ni, kita kena la bersikap adil. Baru la orang pun senang dan suka nak berkawan dengan kita. Tiada siapa pun yg sukakan perhubungan sehala **tapi kat Malaysia ni banyak lagi jalan SEHALA kan..huhu**

Jadi, sebelum kita rasa nak jadi orang yg pentingkan diri, tengok dulu keadaan sekeliling. Adakah keadaan sekeliling begitu mementingkan diri mereka terhadap kita. Tak perlu la nak tunggu keadaan sekeliling menjadi dingin dan tawar hati terhadap kita, baru la kita nak tersedar. Macam-macam benda boleh berlaku bila perasaan tawar hati tu muncul. Sebab perasaan tawar hati ni akan mengundang satu lagi perasaan...malas nak fikir dan semuanya akan berakhir begitu saja. Wallahu'alam.


p/s : dah mula rasa letih berkawan dengan orang macam ni


Photobucket
Post a Comment