They're My Best Buddies

Thursday, 26 July 2012

Baju Raya Pertama Saya

Assalammualaikum W.B.T

Tengah FB tadi, ternampak pula gambar ni. Saja nak share dengan korang semua. Ini la dia baju raya pertama aku. Masa ni tahun 1984. Oldskull sangat!! Hehehe...




Kalau la masa ni aku pandai berkata-kata, mesti aku dah tuduh mak dan ayah aku sebagai pengamal diskriminasi >_< Haa la...cer tengok baju raya abang aku tu. Elok je dia berbaju melayu, bersamping bagai...ada songkok lagi! Aku...?? Entah baju pesen apa la yg ayah aku belikan ni. Huh, tak bersyukur sungguh engkau ye Dylla..!

Takde la. Bukan tak bersyukur. Saja je nak mengusik mak dan ayah. Aku pernah tanya kat mak, kenapa aku tak dipakaikan baju kurung...? Mak cakap dulu aku tak boleh berpanas. Kulit aku sensitif. Kalau berpeluh je, mesti naik ruam. Sebab tu mak tak nak ayah belikan baju kurung. Itu la alasan yg diberi. Aku pun redha jelah.


p/s : geram tengok anak buah aku yg masih kecil tapi boleh pakai baju melayu ^_^


Photobucket
Post a Comment