They're My Best Buddies

Wednesday, 20 June 2012

Sayang Duit Lebih Dari Sayang Anak

Assalammualaikum W.B.T

Patutnya aku tak layak buat entri macam ni. Yelah, aku kan belum ada anak sendiri. Jadi, perasaan dan naluri seorang ibu tu belum wujud dalam diri aku sepenuhnya. Kalau ada pun naluri seorang makcik terhadap anak buah yg sengal yg bernama Azeem...hehehe (",)

Al-kisahnya, petang semalam dalam perjalanan balik dari pejabat, aku nampak ramainya orang berkumpul di satu kawasan letak kereta ni. Siap ada kereta polis lagi. Aku dan seorang kawan tertanya-tanya la, apa yg berlaku sebenarnya. Kami pun bagaikan Mak Jemah, segera la menghampiri tempat kejadian

Rupa-rupanya ada seorang kanak-kanak berusia dalam lingkungan 3-4 tahun terperangkap di dalam kereta. Dan ibunya, berkeras untuk tidak memecahkan cermin kereta dengan alasan itu adalah kereta sewa. Sedangkan anaknya menangis-nangis di dalam kereta dan dia sudah terperangkap lebih dari setengah jam!

Masa tu aku terfikir 1 benda jelah, dia ni tak sayang anak dia ke...? Memanglah kos nak tukar cermin kereta bukan murah, tapi bukankah nyawa anak tu lebih berharga..? Aku cuba letak diri aku di tempat dia, ish...tak mungkin...tak mungkin aku jadi macam dia kot. Sedangkan anak buah aku jatuh sakit pun, aku gigih dapatkan dia. Inikan pula nak biarkan seorang anak kecil terperangkap di dalam kereta macam tu.




Entah la. Makin aku cuba berfikiran positif, makin tak setuju pula aku dengan tindakan perempuan tu yg sanggup menunggu pakar datang untuk membuka kunci pintu kereta tu. Kalau korang di tempat perempuan tu, apa yg korang akan buat...??

p/s : masih terbayang-bayang budak kecil tu menangis dan berpeluh-peluh lepas dapat keluar dari kereta






Post a Comment