They're My Best Buddies

Thursday, 21 June 2012

Gila-Gila Remaja

Assalammualaikum W.B.T

Baru-baru ni aku teringat dekat 1 cerita lama. Cerita tahun 80-an. Tapi, bagi aku cerita ni memang evergreen la. Sampai sekarang pun masih ada yg menonton cerita ni.

Cerita yg aku maksudkan tu ialah Gila-Gila Remaja. Ingat tak para pelakonnya...? Yg pasti hero cerita ni memang tak akan dilupakan la. Faizal Hussein. Siapa tak kenal dia..? Dalam cerita ni, Faizal Hussein memegang watak seorang remaja nakal tapi mempunyai hati yg sangat baik. Walaupun dia nakal, dia bijak dalam pelajarannya hingga dapat jadi pelajar terbaik.

Adik aku pernah cakap dulu, "gila hebat Azroy ni...belajar tepi highway pun boleh jadi best student!" Bila aku fikir balik, betul juga tu...hahahaha (",)


Ada Rosyam Nor juga dalam cerita ni...tapi muka dia masa remaja memang lucu la ^_^

Tak kisah la apa pun. Bagi aku, cerita ni memang banyak pengajarannya. Walaupun para pelakonnya melakonkan watak dengan mengikut skrip seratus-peratus **skema gile bahasa diorang dalam cerita ni** tapi cerita ni tetap yg terbaik bagi diri aku.


p/s : terasa nak tengok cerita Marah-Marah Sayang la lepas ni...huhu :p


Photobucket
Post a Comment