They're My Best Buddies

Friday, 18 May 2012

Simpan Gambar Anak Sendiri

Assalammualaikum W.B.T

Cepat betul masa berlalu. Dah Jumaat pun. Esok, kalau takde aral, kami akan mengadakan kenduri tahlil sempena pemergian arwah atuk hari yg ke-40. Sebelum tu, mak dan ayah ada perancangan untuk menghadiri majlis nikah anak buah ayah **sepupu aku la tu** di Damansara. Alhamdulillah, bakal isterinya adalah Saudara Baru **sebelum ini menganuti agama Budha dan kini sudah bergelar seorang Muslim**

Okay. Cukup cerita tentang itu. Aku nak cerita tentang anak buah aku yg seorang tu. Siapa lagi kalau bukan anak abang aku, Azeem. Azeem pun dah masuk usia 4 tahun, bulan Mac yg lepas. Tapi, mulutnya petah betul. Mengalahkan orang tua. Sampai satu tahap, ada la rasa malas nak layan...hahaha (",)

Beberapa bulan yg lepas, aku dan abang aku sibuk berborak tentang aplikasi handphone masing-masing. Sekali dia tengok gambar-gambar dalam handphone aku ni. Ternyatalah memang banyak sekali gambar anaknya di dalam handphone ku itu. Tiba-tiba dia macam seronok main delete-delete gambar. Amboi...suka hati kau je kan!!

Aku : Kau kenapa rajin sangat tolong delete gambar-gambar aku ni...??

Abang : Laa..aku delete gambar anak aku. Kalau kau nak simpan gambar anak, kau simpanlah gambar anak kau sendiri..!

Aku : ????

Ada unsur-unsur cari pasal di situ. By the way...abang aku sebenarnya nak tanya bila aku nak kahwin. Jadi, dia bagi ayat indirect kat aku. Tapi, macam tulah caranya. Menyakitkan hati je. Hampeh betul abang ni!


p/s : haa laa....aku kahwin nanti tak simpan gambar anak kau dah..huh!



Post a Comment