They're My Best Buddies

Saturday, 26 May 2012

Kadangkala Aku Suka Masalah Datang Menjenguk

Assalammualaikum W.B.T

Terasa nak update blog lagi. Kalau orang baca tajuk entri ni, mesti fikir aku dah tak berapa nak betul, kan? Yelah, mana ada manusia yg suka ditimpa masalah. Kalau boleh dia nak hidup yg sempurna, berjalan lancar je. Tapi yelah, mana ada manusia yg TAK ditimpa dengan masalah, kan?

Bila aku duduk seorang diri, fikir balik tentang kehidupan masa lalu, aku bersyukur sangat dengan masalah yg pelbagai bentuk ni datang menjenguk hidup aku. Sungguh. Masalah ni sebenarnya merupakan teman terbaik yg aku ada. Perghhh...statement!! Dialah teman yg mengajar aku erti hidup. Dialah teman yg mematangkan pemikiran aku.


Google

Kalau la hidup aku ni biasa je, tak pernah ada masalah, pasti aku tak akan belajar sesuatu tentang kehidupan, kan? Belajar dengan masalah orang lain...? Doesn't matter to whom it (the problem) belongs, the point is - we live and learn from problem (experience). Masalah ni akan memberi kita 1001 pengajaran hidup.

Jadi, masalah ni tak la teruk sangat sebenarnya, kan? Kita memang perlukan dia. Cuma, terpulang kepada diri kita sendiri, macam mana kita nak selesaikannya. Hidup ni memang penuh dengan percaturan. Ada masa, kita boleh selesaikan masalah dengan baik. Ada masa, masalah tu tak boleh nak diselesaikan. Apapun, kembali la kepada DIA. Jangan kita bertindak bodoh kalau ada masalah yg tak mampu kita selesaikan. Tanyalah DIA. Hanya DIA yg punya jawapan bagi setiap masalah yg kita hadapi. Wallahu'alam.


p/s : aku tengah berusaha nak selesaikan masalah hati ni...hoho (",)





Post a Comment