They're My Best Buddies

Thursday, 24 May 2012

Bantal Busuk

Assalammualaikum W.B.T

Bila sebut pasal bantal busuk, mesti ada antara kita yg dah terbayang-bayang bantal busuk kat rumah, kan? Ada orang bantal busuknya tu memang busuk gile la **kes tak benarkan mak basuh..hoho :p** Ada orang pula bantal busuknya tu berganti-ganti sarung. Dan ada orang bantal busuknya ialah teddy bear atau yg seumpama dengannya.

Aku..?? Aku tak pernah ada bantal busuk. Teddy bear yg aku pernah ada dari zaman kanak-kanak dulu tu pun dah hilang entah kemana. Adik aku yg bongsu tu, memang gile sangat dengan bantal busuk dia. Tak boleh orang lain pinjam. Mula la buat muka. Bantal busuk dia tu, ya ampun...memang busuk bangat!!

Kenapa pula nak cerita pasal bantal busuk ni Dylla..?? Takde la...aku tengah buat kerja, tiba-tiba teringat kat anak buah aku, Azeem. Dia tu pun lagi 1 manusia yg gilakan bantal busuk. Bantal busuk dia lagi la...bau susu masam! Adoii...macam mana la dia boleh tahan dengan bau busuk tu ye..?? Aku yg terbau dari jauh ni pun rasa nak termuntah. Apatah lagi dia yg dok bergomol-gomol dengan bantal tu.

Al-kisahnya, budak Azeem ni lagi extreme. Pantang orang cuit sikit bantal busuk dia, terus mengamuk. Kalau makngah dia yg seorang ni nak menumpang letak kepala sekejap pun, cepat-cepat ditolaknya sejauh yg mungkin. Punyalah bakhil anak buah aku yg seorang tu.

Kalau ibu dia tukarkan sarung bantal busuk dia tu, dan susun dengan bantal-bantal yg lain...dia pasti boleh cam juga bantal busuk dia tu. Walaupun sarung bantal busuk dia dengan bantal-bantal lain adalah sama, dia tetap boleh mencari di mana bantal busuknya. Bukan melalui bau ye. Tapi, dengan melihat bucu bantal. Aku pun tak faham. Tapi, itulah kaedah dia mencari bantal busuknya.

p/s : Hai...macam-macam la Azeem ni. Tiba-tiba je makngah teringat kat Azeem tau. Terus buat entri (",)



Post a Comment