They're My Best Buddies

Monday, 16 April 2012

Terbaik Ke..??

Assalammualaikum W.B.T

Lepas cuti panjang sebab kematian atuk minggu lepas, aku bersambung cuti pula sebab tak sihat. Penangan rasa rindu pada arwah atuk la ni. Alhamdulillah, aku dah sihat pun. Dah kembali seperti sediakala. Memulakan rutin harian seperti biasa.

Beberapa peristiwa yg berlaku baru-baru ni, buat aku terfikirkan sesuatu. Yg paling utama ialah perasaan kehilangan la. Bila atuk dah takde, baru la terasa rindu. Mujurlah aku ni jenis yg rajin balik kampung. Hujung minggu kalau takde program, memang kampung la destinasi aku. Jadi, bila sesekali aku tak balik tu, arwah atuk mesti tanya, "kakak tak balik ke minggu ni..?" Okay..sekarang dah takde orang nak tanya soalan tu. Terasa sangat kehilangan :(

Entri ni takde niat nak mengaibkan sesiapa. Cuma, aku terfikir, lepas kita kehilangan seseorang ** terutamanya ibubapa la kan ** pernah tak terdetik di hati kita yg kita dah buat yg terbaik untuk mereka..?

Terbaik ke kalau nak balik kampung jumpa ibubapa sendiri pun kena tunggu diorang call dulu baru nak balik..? Terbaik ke kalau balik kampung jumpa ibubapa sendiri tapi bila dah sampai kampung buat hal sendiri..? Terbaik ke kalau balik kampung jumpa ibubapa sendiri tapi tak nak berbaik dengan adik beradik sendiri..?

Hmm..tepuk dada tanya selera la kan. Apa pun, aku memang sedang mencuba untuk jadi anak yg terbaik dan buat yg terbaik untuk mak dan ayah aku. Sesungguhnya, walau sebaik mana yg cuba aku lakukan, belum cukup lagi untuk menandingi kebaikan mereka berdua.

p/s : kita bukan yg terbaik kalau pernah terdetik rasa kecewa di hati ibubapa kita..wallahu'alam



Post a Comment