They're My Best Buddies

Thursday, 29 March 2012

Transformasi Diriku - Ramai Dah Berubah

Assalammualaikum W.B.T

Alhamdulillah. Usiaku bertambah sehari lagi. Masih ada lagi peluang untuk menambahkan amal ibadah. Dan hampir 5 bulan aku berjaya mengekalkan hijab di kepala (",)

Semalam, teman serumah sempat membeli majalah Jelita. Belek punya belek, ada 1 isu yg mengupas topik transformasi diri. Mereka fokuskan golongan artis la. Alhamdulillah. Dah ramai artis yg memilih untuk menutup aurat, atau dalam erti kata yg lebih mudah - berhijab.

Moga-moga, kami ditetapkan iman untuk terus berada di landasan yg benar...amin.

Dah banyak artikel yg aku baca tentang hukum menutup aurat ni. Sebenarnya dari awal lagi kita semua telah didedahkan dengan pengetahuan begini. Cuma, aku je yg agak lambat untuk mengikutinya. Tak nak cakap pasal orang lain. Sebab aku yakin, ramai yg faham tentang hukum menutup aurat. Hati kita sendiri yg menentukan setiap tingkah-laku dan perbuatan. Jadi, tepuk dada tanyalah iman.

Apapun, aku bersyukur kerana ramai yg memilih untuk menjadi yg lebih baik. Bak kata Ustaz Azhar Idrus :

"Solatlah walaupun terpaksa. Tutuplah aurat walaupun terpaksa. Kerana setiap amal kita ini memang kadangkala memaksa kita untuk melakukannya. Lama-kelamaan ia akan jadi kebiasaan dan keikhlasan akan wujud kemudiannya. Hidayah itu perlu di cari, bukan ditunggu."

Wallahu'alam.
Post a Comment