They're My Best Buddies

Monday, 16 January 2012

Sepinggan Sebantal...?

Mesti ramai yg dah boleh faham bila aku tulis tajuk entri macam ni. Selalunya ungkapan ni dikaitkan dengan teman baik la kan. Baik yg teramat sangat hinggakan makan pun sepinggan, tidur pun sebantal. Punya la baik sampai ada yg pernah berjanji untuk tidak akan berpisah selamanya. Kalau ditakdirkan satu hari nanti mereka bakal bertemu dengan pasangan masing-masing, mesti nak kena naik pelamin sama-sama.


Google

Perghh..memang BFF sungguh ni! Sebenarnya baguslah jika perhubungan antara dua sahabat tu baik macam ni kan. Semua perkara dilakukan bersama-sama. Hinggakan isu nak berkahwin pun mesti nak buat sama-sama. Memang teman sejati la namanya.

Sebenarnya aku nak tekankan di sini ialah isu tak nak berpisah tu. Bukan apa, aku cuma terfikir, kalau la ditakdirkan salah seorangnya tidak bertemu jodoh, bagaimana pula dengan yg seorang lagi...? Sanggup ke yg dah bertemu jodoh tu menunggu teman baiknya itu bertemu dengan jodohnya juga, baru la boleh buat majlis kahwin sekali...?? Mungkin ada yg sanggup. Tapi, tak fikir ke pula perasaan pasangannya..?? Haa..macam mana tu?

"Nanti kalau kau kahwin dulu daripada aku, kau kena janji untuk bawa aku ke mana saja kau dan suami/isteri kau pergi ye...?"

Boleh ke macam tu...?? Takkan la kalau nak pergi honeymoon pun nak kena angkut sekali BFF korang tu semata-mata kerana semangat setiakawan yg ada..?? Ish, misi mustahil tu!

Jadi, kepada kawan-kawan kat luar sana, bersahabat ni tak salah. Tapi, biar la kena pada tempatnya. Ikut etikanya. Hormat haknya. Janganlah sampai kita mengganggu privasi kawan baik kita sendiri walau bagaimana setianya kita terhadapa persahabatan tu. Walahu'alam.


p/s : senang dengan persahabatan yg tidak menyesakkan kepala otak..hehehe (",)
Post a Comment