They're My Best Buddies

Monday, 16 January 2012

Rutin Isnin

Assalammualaikum W.B.T

Selamat pagi semua. Dua hari bercuti dari update blog, jadi pagi ni aku update awal sikit la ye. Bukan apa, hari Isnin ni selalunya kerja tu tiba-tiba je nak jadi banyak. Jadi, sebelum hari membawa ke petang tanpa ada satu entri pun, lebih baik aku tulis sesuatu untuk tatapan pembaca semua ** macam la ramai sangat yg nak baca entri aku..huhu (",) **

Seperti yg kita semua sedia maklum, Isnin ni merupakan hari pertama untuk memulakan kerja (bagi yg bekerja) dan kelas (bagi yg sedang belajar). Ada pelbagai gelaran untuk hari Isnin ni. Tapi, gelaran yg paling top aku rasa ialah Lazy Monday. Tak pasal-pasal Isnin tu pula yg dimalaskan..hehe

Aku pun pernah je rasa semua tu sebelum ni. Masuk je hari Isnin, mula la rasa tak sihat badan. Ada je penyakit yg nak singgah. Penyakit sebenarnya ialah MALAS. Memang penyakit paling ramai pengidap la aku rasa. Dari zaman sekolah dulu aku paling alergik dengan hari Isnin. Bila dah masuk alam pekerjaan, tahap alergik ni makin kritikal pula aku rasa...hahaha

Tapi, alhamdulillah...bila usia dah semakin meningkat ni, perasaan malas tu makin berkurangan, sedikit demi sedikit. Kadang-kadang tak sabar nak tunggu hari Isnin tu datang. Dan rutin harian akan bermula bila tibanya hari Isnin. Kan bagus macam tu...? Rutin tu dah berhenti seketika bila tibanya hari Sabtu dan Ahad. Mulakan balik dengan semangat baru bila tibanya hari Isnin ** salah satu azam baru aku ialah nak buang sikap MALAS di hari Isnin..hehehe **

p/s : Aku suka hari Isnin sebab ayah aku cuti hari Isnin sempena kelahiran aku (",)
Post a Comment