They're My Best Buddies

Wednesday, 11 January 2012

Orang Berbohong

Semalam dah bagi tips mengenali lelaki psiko. Hari ni aku nak bagi tips untuk mengenalpasti orang yg berbohong pula. Ada beberapa tanda yg boleh menunjukkan seseorang itu sedang berbohong atau sebaliknya.


1. Tangan
Orang yg berbohong akan menggunakan tangannya sebagai medium untuk menutup sikapnya itu. Jika tangannya kelihatan banyak bergerak memegang sesuatu seperti menggosok kedua-dua tangan, menggaru hidung atau menutup mulut, maknanya dia sedang berbohong.

2. Nada Suara
Jika nada suaranya kerap berubah-ubah, sekejap bernada tinggi, sekejap bernada rendah, ketahuilah mereka sedang berbohong.

3. Tubuh
Kebanyakan orang yg berbohong akan kelihatan berpeluh walaupun berada di tempat yg tidak terlalu panas. nafasnya juga kelihatan berat dan kelihatan sedikit mengelabah bila berbicara.

4. Mata
Sekiranya bola matanya bergerak ke arah kiri, kemungkinan orang itu jujur dengan korang. Jika bola matanya bergerak ke arah kanan, kemungkinan besar dia sedang berbohong! Ini kerana bahagian otak kiri berfungsi sebagai Auditory Memory, manakala otak kanan pula untuk kreativiti. Jadi, jika bola matanya ke kanan, dia akan menggunakan kreativitinya untuk mencipta pembohongan.


p/s : lepas ni boleh la perhati orang-orang yg sedang bercakap dengan kita kan..tengok dia sedang berbohong atau sebaliknya (",)
Post a Comment