They're My Best Buddies

Tuesday, 10 January 2012

Mengenali Lelaki Psiko

Bercinta dengan lelaki psiko...?? Aduhai...kesian! Percintaan korang mesti sentiasa diselubungi misteri kan. Sanggup ke korang nak teruskan hubungan sebegitu sedangkan korang tahu apa akibatnya..?? Okay...jom kita kenali dulu ciri-ciri lelaki psiko.

1. Tidak menunjukkan sikap sebenar
Kebanyakan lelaki psiko tidak akan menunjukkan sikap sebenarnya di awal perkenalan. Mereka akan berhabis daya untuk menjadi teman lelaki yg paling mengambil berat dan memahami. Dan bila korang dah terpedaya dengan sikap 'baik'nya itu, barulah diorang menunjukkan belang.

2. Manis mulut
Lelaki psiko memang bersikap manis mulut. Apa saja yg diungkapkannya, bak kata pepatah, lembut gigi dari lidah! Diorang ni memang akan sentiasa bermanis mulut untuk memikat hati korang. Setiap tutur katanya bukanlah lahir dari hati. Jadi, berhati-hati dengan lelaki jenis ini. Selidik dahulu latar belakangnya sebelum mempercayai setiap butir bicaranya.

3. Pandai berlakon
Best actor in the world!!! Lelaki psiko kebanyakannya memiliki dua personaliti. Diorang boleh berubah menjadi individu yg sangat penyayang kepada seseorang yg amat agresif. Kalau korang dah nampak tanda-tanda begini, berhati-hati la. Jangan ikutkan sangat perasaan sayang kalau diri sendiri yg merana.

4. Setiap pergaduhan membawa kecederaan
Hah...ini lagi satu sikap yg tak boleh nak dimaafkan! Walaupun setelah lama berkawan, tapi sikap cemburu buta dan tidak mempercayai korang sentiasa menjadi punca pergaduhan. Dan pergaduhan tu pula pasti akan mencederakan korang. Lelaki jenis apa macam ni..?? Lelaki yg memukul perempuan ni dayus namanya. Sepatutnya lelaki harus melindungi perempuan. Bukan mencederakannya.

Jadi, 4 ciri-ciri lelaki psiko ini boleh kenalpasti dengan jelas. Kalau korang dah nampak ciri-ciri ni, tak perlu nak fikir panjang dah kot. Tinggalkan je. Semua orang mengimpikan hubungan yg bahagia kan. Tiada siapa pun yg mahukan sengsara. Cuma, Allah saja yg berhak memilih untuk menentukan siapakah di antara hamba-Nya yg terpilih untuk diuji. Jangan pula kita berputus asa. Terima ujian itu dengan redha. Selebihnya, berserahlah kepada Allah. DIA Maha Mengetahui.

p/s : sebab aku blogger wanita, jadi topik ni aku buat khusus untuk wanita la ye (",)
Post a Comment