They're My Best Buddies

Monday, 16 January 2012

Kembar Tak Seiras

Aku bukan nak cerita tentang anak kembar. Ataupun pasangan-pasangan kembar yg lain. Aku cuma nak cerita tentang diri aku je. Tak pasal-pasal aku dapat seorang 'kembar' sejak aku bekerja di UniRazak ni. Haa...menarik tak..??

Tak payah susah-susah mak aku dan mak kak Ila (kembar aku tu..!!) lahirkan sepasang anak kembar. Bila dah besar macam ni jumpa pun dengan pasangan kembar kami..hoho :p

Ditakdirkan nama kak Ila tu hampir-hampir sama pula dengan nama aku. Nama aku Dalila. Nama dia Jalilah. Mujur nama ayah tak sama. Kalau tak, memang boleh mengaku kembar la. Aku pun tak tahu di manakah persamaan kami. Tapi, majoriti orang-orang kat sini mengatakan wajah kami seiras. Hingga mereka menggelar kami sebagai pasangan kembar. Dah la kami memang selalu berkepit je. Hai...nak buat macam mana...kata kembar!!

Sama ke rupa kitaorg...??
Apa pun, aku senang berkawan dengan kak Ila ni. Walaupun baru je beberapa bulan mengenalinya, tapi dia memang seorang kakak yg understanding (",)  Bulan Jun ni, insyaAllah kak Ila akan melangsungkan perkahwinan dengan teman lelakinya. Alhamdulillah. Semoga hubungan mereka kekal bahagia di dunia dan di akhirat kelak. Amin.

p/s : adik tak langkah bendul kakak ye..huhu =)





Post a Comment