They're My Best Buddies

Thursday, 19 January 2012

Bercinta Satu Pejabat

Isu yg agak remeh untuk diceritakan. Tapi, isu tu yg terlintas di kepala aku sekarang. Bercinta satu pejabat. Apa yg best nya bercinta satu pejabat ni...? Bagi aku, kebaikan dan keburukan bercinta satu pejabat ni sama je. Seimbang. Kalau ada 2 kebaikan, 2 juga la keburukannya.

Apa kebaikannya bercinta satu pejabat ni...? Jom kita checklist..!!

1. Senang nak pergi kerja bersama-sama (bagi kes yg tinggal berdekatan la ye...)

2. Kurangnya kemungkinan untuk pasangan berlaku curang

3. Boleh lunch sekali...huhu...i like!!

4. Jimat bil telefon (tu pun kalau di malam hari korang tak bergayut la...)

5. Bersemangat nak pergi kerja (yelah..boleh tengok muka buah hati...)


Google

Okay. Itu antara kebaikan yg kita boleh dapat kalau bercinta satu pejabat ni. Tapi, apa pula keburukannya...? Jom tengok senarainya pula...

1. Kalau gaduh, semua kawan-kawan pejabat boleh tahu

2. Kalau nak bercuti, agak susah nak cuti bersama (kes yg bercinta satu department)

3. Selalu jadi bahan usikan kawan-kawan (bagi yg boleh menerima sebarang usikan, mungkin ini tak dikira sebagai keburukan la ye...)

4. Bagi yg nak berahsia tentang hubungan cinta tu - mungkin akan selalu rasa tak puas hati atau cemburu bila ternampak pasangan bergurau senda dengan teman-teman yg lain

5. Susah nak berahsia tentang gaji...huhu!!

Haa...kan aku dah cakap...kebaikan dan keburukannya sama je...balance sangat! Hehehe...padahal aku yg buat dia jadi sama (",) Tapi, sebenarnya mungkin ada banyak lagi kelebihan dan kekurangnnya la. Bagi aku sendiri, bercinta satu pejabat ni mencabar juga sebenarnya. Yg penting mental dan emosi kena kuat. Kalau tak, memang jadi bahan jelah.

p/s : dulu nyaris-nyaris nak bercinta dengan kawan satu pejabat yg berlainan departemnt...tapi, apakan daya...jodoh tiada...hahahaha
Post a Comment