They're My Best Buddies

Wednesday, 30 March 2011

Bila Hati Dah Sayang

Mood : agak bagus
Cuaca : sangat baik..!!
Background music : lagu cina..xtau apa tajuk :p

Hmm..tengok tajuk je pun macam dah poyo. Apa kes pagi-pagi nak cakap pasal sayang..?? Bukan apa..tengah buat kerja, tiba-tiba bayangan si dia melintas kat fikiran. Nak buat macam mana. Padahal baru semalam jumpa. Eh, ni sebenarnya nak cerita pasal sayang ke pasal rindu..?? Macam lari tajuk je :p

Okay..cerita secara general la. Pasangan bercinta sekarang ni, tak kira la kekasih ke, suami isteri ke, apa ke..bila dah ada rasa sayang, memang sanggup buat apa saja. Sang BF sanggup ikut semua kemahuan kekasih hati sehingga bergolok-gadai. Sang GF pula sanggup menyerahkan apa saja (faham-faham la ye..) sebab sayang punya pasal. Sang suami dan isteri pula sanggup berkorban apa saja. Kes ni takpela sebab dah sah jadi suami isteri. Apa yang suami ada, isteri punya. Apa yang isteri ada, isteri punya juga. Eh, hehehehe..senang cakap, perkongsian suami isteri tu memang diharuskan la.

Yang jadi masalah tu, bagi pasangan kekasih la. Kadang-kadang terfikir juga, bila diorang sanggup buat APA SAJA.. takpe ke..?? Huh..apa punya soalan ni..??? Apa saja asalkan tak melampau batas takpela kot. Kadang-kadang ada juga rasa nak tanya (tanya kat diri sendiri juga..) sanggup tak kita hadapi akibatnya bila kita sanggup buat APA SAJA ni..?? Frust menonggeng..ayat paling famous tu la yang akan keluar nanti. Bila dah buat apa saja, tiba-tiba hubungan terputus di tengah jalan..tak ke kecewa nanti..?? Takut juga bila bayangkan keadaan macam tu jadi. Bila 'terjatuh' macam tu, bukan perkara mudah nak bangun balik. Kecewa sebab percintaan yang gagal ni, aduhhh..peritnya rasa..!!

Walaupun pernah terdengar cakap-cakap orang, zaman sekarang ni dah tak penting dah soal nak menjaga kehormatan diri. Orang tak pandang semua tu. Yang penting, hidup ni singkat. Jadi, enjoy selagi boleh enjoy. Ish, teruknya orang yang ada pemikiran macam tu. Ya Allah, ampunilah dosa-dosaku dan dosa-dosa seluruh umat Islam di atas muka bumi ni..amin.

Kadang-kadang pelik juga dengan sikap manusia ni. Bila dah buat perkara yang salah, ada rasa megah dalam diri. Siap publish kat semua orang betapa hebatnya dia sebab dah buat APA SAJA. Gila apa?? Bawa-bawalah mengucap. Ingat, nyawa kita ni bukan kita yang tentukan. Bila-bila masa saja Tuhan boleh tarik balik. Tak ke mengaibkan bila tengah buat perkara APA SAJA tu, tiba-tiba malaikat Izrail datang..??? Huh..panik siottt!! Masa tu dah x sempat nak buat apa kot.

Hmm..ntahla. Aku pun tak berani la nak cakap lebih-lebih kat sini. Masing-masing pernah buat silap. Kita manusia biasa. Memang tak lepas dari buat silap. Termasuklah aku. Kawan-kawan, kalau kita dah buat silap dan kita sedar akan kesilapan tu, kembali la semula ke pangkal jalan. Minta la keampunan dari Yang Maha Esa. DIA Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani. Bertaubat la selagi masih ada masa.

Thursday, 17 March 2011

Dinner At The Appartment

Date : 16th March, 2011
Venue : The Appartment, The Curve
Event : Dinner Time!!

Went together with my officemate, out of bored town of Kundang, trying to find something new, The Appartment was chosen as our dinner place this time. Very nice place, nice view, very friendly waiter & waitress, The Appartment can get 4 star from me (exclude the food ok..)



Seared Salmon Stik - the taste was not so bad. I want to reccomend this to those who like Salmon. The dish presentation quite ok (3.5 star)



Chicken Wrap - I'm not sure about the taste, coz I didn't taste it. But this was 2nd time my fren order for the same menu. Maybe she like it so much. In the other words, the taste is good (3 star)



Duck Pasta - I tasted it, once, but the taste was just ok. Not so good, but not too bad. Or maybe coz of 'duck' factor. Hahahaha (3.5 star)



Mushroom Soup - OMG..!!! Out of taste!!! I can't believe I ordered this soup for my intro meal. Can't finish it at all. I remember I stop at 3rd spoon...(1 star)