They're My Best Buddies

Wednesday, 21 December 2011

Malang tu memang tak berbau

Assalammualaikum W.B.T...

Poyos gile tajuk entri. Semua orang tahu malang tu memang tak berbau kan. Kalau la aku ada kelebihan untuk boleh menghidu bau malang tu, kan bagus...haha..mengarut sudah!

Nak cerita pasal malang ni, memang tak akan habis la ye. Macam-macam jenis malang ada. Malang yg sedikit atau malang yg banyak. Malang yg sedikit tu mungkin kita tak rasa teruk sangat la. Mungkin kita boleh cakap, "alah, nak buat macam mana, benda dah jadi..." Tapi, bagi yg ditimpa malang yg banyak atau malang yg sangat teruk, macam mana pula..? Atau pun bagi sesiapa yg ditimpa malang yg bertimpa-timpa..??

Hmm...kesian. Itu jelah yg mampu aku ucapkan. Sebab aku sendiri pernah ditimpa malang. Aku hanyalah manusia biasa yg sentiasa terdedah kepada bahaya dan sebagainya. Tapi, aku percaya, tiada siapa pun di dunia ini yg tak pernah ditimpa dengan nasib malang, kan..?

Cuma, janganlah kita terlalu taksub dengan nasib malang ni sehingga dengan mudah sekali menggelarkan diri kita atau sesiapa jua sebagai INSAN BERNASIB MALANG. Tiada siapa pun di dunia ini yg dilahirkan malang atau sebaliknya. Kita yg mencorakkan diri kita untuk menjadi apa.

Bagi aku sendiri, walaupun baru-baru ditimpa malang yg tidak disangka-sangka, dan meninggalkan kesan kepada fizikal aku, tapi aku bersyukur sebab boleh 'sembuh' dengan cepat sekali. Alhamdulillah. Semoga Allah merahmati hidup aku dan korang semua ye..amin (",)
Post a Comment