They're My Best Buddies

Tuesday, 8 November 2011

Transformasi Diriku - Bertudung Kerana Tuntutan Agama Atau Sekadar Gaya



Assalammualaikum W.B.T

Selamat petang semua (",)

Pagi tadi memang takde isu nak diketengahkan. Jadi, hanya sempat update entri-entri ringan selain dari BW ke blog-blog yg menarik perhatian.

Melihat diri sendiri, jauh ke sudut hati, aku tertanya, aku bertudung ni kerana tuntutan agama atau sekadar nak bergaya..?? MasyaAllah, Dylla!!!!! Teruk betul aku terfikir macam tu. Niat asal aku melakukan penghijrahan ni memang kerana telah bersedia sepenuhnya untuk menjadi hamba yg lebih baik. Mahu mengikut segala perintah-Nya dan meninggalkan segala larangan-Nya. Tapi, kenapa itu yg terlintas di kepala otak aku ni..??


Ni semua gara-gara perasaan teruja melihat video-video klip tentang pemakaian tudung yg lebih elegan. Astaghfirullah. Dylla, change your mind, right now!

Jangan berubah kerana dunia Dylla. Berubahlah kerana Allah. Jangan teruja dengan hiasan dunia. Tapi, taksublah dengan Syurga yg menanti...insyaAllah.

Post a Comment