They're My Best Buddies

Tuesday, 8 November 2011

3nogr33ny Kenakan Hamba!!

Hari ni baru ada kesempatan nak menjawab soalan yg di tag oleh 3nogr33ny. Sorry ye..lambat pula nak buat entri ni. Selain dari ketandusan idea, rasa teruja bercuti 3 hari yg lepas membuatkan proses-proses peng'update'an blog menjadi agak perlahan (",)

Okay. Di bawah ni tersedia 11 soalan yg patut aku jawab.

Soalan 1
1. Tuan hamba terdengar orang mengumpat diri tuan hamba.. tindakan tuan hamba..??
Hmm, pernah dengar orang mengumpat...berkali-kali. Tapi, masa tu buat tak tahu je. Pasang telinga. Lepas tu, ambil semua point yg diorang umpatkan, sindir balik diorang bila ada peluang..huhu

Soalan 2
2. Sejujurnya tuan hamba pernah mengumpat tak..?? Kalau pernah, apa yg diumpatkan..??
Err..kantoi di sini! Sejujurnya memang pernah. Mengumpat artis-artis jelah pun. Kawan-kawan..?? Hmm, kalau kategori bercerita tentang diorang dianggap mengumpat, maka mengumpatlah jadinya

Soalan 3
3. Semulusnya...tuan hamba ego tak..??
Yes, I am! Ego bertempatlah. Bukan semua perkara perlukan sikap ego ni. Selalunya ego ni wujud bila berdepan dengan suasana yg memerlukan pertahanan maruah diri..eh, ye ke..?? hahaha...yelah tu

Soalan 4
4. Berapa kali tuan hamba pernah bercinta dan putus cinta..?? Dan sebab putus..??
Tolak yg sekarang ni, baru sekali jelah. Itu yg betul-betul serius bercinta. Yg lain-lain tu sekadar teman tapi mesra (",) Jadi, kiranya baru sekali juga la putus cinta. Putus sebab tentangan keluarga...wallahu'alam

Soalan 5
5. Tuan hamba memilih kahwin pilihan sendiri atau pilihan keluarga..?? Sebabnya..??
Kahwin pilihan sendiri. Sebab nak mengelakkan diri dari menyalahkan orang lain jika berlaku masalah rumahtangga...hehehe

Soalan 6
6. Tuan hamba berubah perwatakan tak dari zaman sekolah hingga sekarang ni...?? Sebab berubah..??
Hmm, tak banyak yg berubah. Masih banyak cakap macam dulu. Masih 'gila-gila' macam dulu. Masih happy go lucky macam dulu. Yg berubah cuma rasa yakin terhadap diri sendiri je. Dulu-dulu selalu rasa tak yakin dengan diri sendiri. Sekarang, alhamdulillah. Perubahan yg positif dan perlu sebab nak menjadi lebih maju dalam hidup :)

Soalan 7
7. Andai keluar berjalan-jalan...tuan hamba memilih untuk keluar dengan keluarga, kawan-kawan atau seorang diri..?? Kenapa..??
Kalau balik kampung, memang lebih suka keluar dengan ahli keluarga. Sebab itu saja masa yg ada untuk spend dengan diorang. Kalau di tempat sendiri, lebih selesa keluar seorang diri. Sebab..?? Dylla Abas is a Lone Ranger!!

Soalan 8
8. Jangan tipu tau...tuan hamba mesti pernah gaduh dengan keluarga...sebab apa ye..??
Hehehe..mestilah pernah. Sedangkan lidah lagi tergigit...chewah, bermadah pula Dylla oii!! Pernah gaduh besar dengan abang sampai berbulan-bulan tak bercakap. Puncanya sebab hal kereta je...

Soalan 9
9. Sekiranya tuan hamba tersedar yg tuan hamab berjalan semasa tidur dan ramai pula yg menyaksikannya...ap yg tuan hamba nak buat..??
Walaupun tak pernah jadi, tapi rasanya kalau jadi, teruskan je berjalan sambil bercakap-cakap tentang sesuatu yg kurang logik. Mesti orang tak ambil kisah sebab yakin yg kita memang berjalan dalam tidur...

Soalan 10
10. Setulusnya...kenapa tuan hamba sudi bersahabat dengan hamba...??
Sebab saya suka hijau!! Hehehe...tak la...sebab memang suka bersahabat dengan sesiapa pun. Dan akan jadi teramat suka bila sahabat tu ada perasaan yg sama dengan kita (",)

Soalan 11
11. Halaman hamba perlu pertambahan tak...apa dia..??
Hmmm, so far sangat suka halaman yg begini. Sejuk mata memandang...hijau je :) Tak perlu penambahan lagi kot buat masa ni. Halaman yg sekarang ni amatlah senang nak loading. Tak ambil masa yg lama dan itu merupakan sebab-sebab kenapa halaman tuan hamba ni suka diterjah oleh hamba (",)

p/s : akhirnya terjawab sudah 11 soalan ni...perghhh!




Post a Comment