They're My Best Buddies

Thursday, 27 October 2011

Transformasi Diriku - Seminggu Sudah Berlalu

Alhamdulillah. Dah seminggu lebih aku berhijrah. Ternyata penghijrahan ini memberikan aku lebih ketenangan. Terasa diri lebih sempurna dengan aurat yg ditutup sebegini (",)

Masa mula-mula nak bertudung ni, aku beria-ia cari tudung. Pergi beli selendang barang sehelai dua. Mencuba pelbagai cara memakai tudung dan selendang. Menonton Youtube video-video Hana Tajima. Adesss...agak ketinggalan sikit aku rasa. Tapi, takpela...biar lambat asalkan aku buat.




Niat di hati tu memang la nak mencuba pelbagai gaya dan cara pemakaian tudung ni. Nampak menarik je. Selain dari menutup aurat, fesyen yg dikenakan juga nampak moden. Hmm, tapi berfesyen pun kena berjaga-jaga juga kan. Tak nak la jadi gila sangat nak berfesyen sampai jadi mengarut. Contohnya, pakai tudung tapi baju sesendat rasa. Ataupun, pakai tudung, tapi singkat sangat sampai nampak dada. buat masa ni, alhamdulillah...aku belum mengenakan fesyen-fesyen sebegitu. Tak tahu la lepas ni macam mana. Harap-harap aku tak melampau sangat dalam berfesyen muslimah ni.

Dulu, aku selalu menyuruh teman sepejabat mengenakan tudung dengan warna-warna yg lebih ceria berbanding hitam. Tapi, bila aku sendiri mengenakan tudung berwarna hitam, aku rasa warna ni nampak elegan. Chewahh!! Tapi, serius...aku lebih suka mengenakan tudung hitam ni berbanding tudung lain. Macam kena je dengan aku warna hitam ni kan (",)



Post a Comment