They're My Best Buddies

Thursday, 27 October 2011

Transformasi Diriku - Prolog

Assalammualaikum W.B.T

Setelah sekian lama merancang, sekian lama berperang dengan diri sendiri, sekian lama menantikan saat-saat untuk menjadi hamba yg lebih baik, hari ini akhirnya aku berjaya juga. Walaupun belum lagi menjadi hamba yg baik sepenuhnya, namun aku berjaya menguatkan iman aku untuk meninggalkan hiasan duniawi yg sementara ini. Alhamdulillah.

Aku tak nafikan, penghijrahan ini sedikit sebanyak akan mengubah cara hidup aku. Namun, aku bersyukur kerana diberi peluang oleh-Nya untuk berubah. Aku berpuas hati dengan keputusan yg aku buat ini. Inilah pengorbanan yg sepatutnya aku lakukan sejak dari dulu lagi.


Berita baik ini aku kongsikan dengan ibu tersayang, Bonda Rahimah Omar. Dia begitu gembira dengan keputusan aku untuk menutup aurat. Berkali-kali emak mengucapkan syukur ke hadrat Illahi dengan perubahanku ini.

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim,
Sesungguhnya hanya kepada-Mu aku bersyukur, di atas rahmat dan kasih sayang-Mu terhadap hamba-Mu yg lemah lagi hina ini. Izinkan aku untuk terus hidup dengan mengikuti segala perintah-Mu dan meninggalkan segala larangan-Mu. InsyaAllah...




Post a Comment