They're My Best Buddies

Monday, 24 October 2011

Segmen Kancil 8349 : Kartun Animasi Yg Paling Korang Suka

Segmen lagi...!!!

Rasa macam dah lama tak join segmen ni. Kali ni nak join segmen yg dibuat oleh cikgu Kancil 8349 pula. Pertama kali join segmen anjuran cikgu ni (",)

Nak join sila klik SINI

Dulu, masa kecil-kecil la, aku sangat sukakan kartun animasi DORAEMON. Alah, mesti ramai juga yg suka kartun animasi ni kan..?? Bagi aku kartun ni selain dari menghiburkan, terselit juga beberapa pengajaran yg boleh diguna-pakai. Aku mula sukakan kartun Doraemon ni sejak umur aku 11 tahun. Wahhh, lama juga tu!! Tak puas dengan menonton kartunnya, aku beli juga majalah Doraemon yg masih aku simpan hingga ke hari ni. Watak dalam kartun animasi ni yg paling aku suka dah tentulah si Doraemon tu. Benda bulat berwarna biru yg sangat takutkan tikus.

Google

Selain dari kartun animasi Doraemon, aku juga sukakan kartun Transformer (yg sekarang ni dah diadaptasikan menjadi filem sebenar..!!) Dan seharusnya watak Optimus Prime itu menjadi pujaan hatiku..hoho :p Aku dah lupa berapa usiaku ketika itu. Tapi, aku tak lupa, rancangan kartun Transformer tu menjadi kegilaan aku dan adik-beradikku yg lain ketika kami masih lagi bersekolah rendah. Aku pernah juga berangan, kalau la aku ni lori betina ** eh, ada ke..??? dah tentu aku akan memilih Optimus Prime menjadi pasangan aku...hahahaha, gila!! Bagi aku, watak Optimus Prime tu sangat macho la!!

Google

Ada satu lagi kartun animasi yg aku suka...Dash Yankuro!!! Sesiapa yg pernah gila main kereta kontrol Tamiya tu, pasti tahu kartun animasi ni (",) Aku dan adik-beradikku memang sukakan kartun ni sehingga kami sanggup menghabiskan duit belanja sekolah untuk membeli permainannya. Aku tak tahu kenapa aku suka sangat dengan kartun ni, tapi setiap kali aku menyaksikan kartun animasi ni, pasti aku akan rasa berdebar-debar. Macam aku pula yg berada di situasi tu...hehehe

Google

Hehehe..jadi, inilah kartun animasi yg paling aku suka masa zaman dulu kala. Sampai pernah bergaduh dengan abang dan adik-adik lelakiku kerana kartun-kartun ini (",)

p/s : kenangan mengusik jiwa...!!




Post a Comment