They're My Best Buddies

Friday, 28 October 2011

Rumah Sewa

Hari ni nak bercerita tentang rumah sewa. Sebab sekarang ni dalam kepala otak aku asyik dok terfikir kat mana aku nak cari rumah untuk menyewa. Dah lama duduk rumah kawan ni rasa macam segan lak.


Google

Sebelum ni, aku pernah menyewa ni beberapa kawasan di sekitar Shah Alam. 3 kali pindah kot. Masa mula-mula sampai Shah Alam, aku menyewa di Seksyen 24 (masa tu uptown Shah Alam takde lagi tau) Setahun lebih juga aku menyewa di situ. Kerja di Seksyen 22. Alahai...jiran tetangga!!

Lepas tu, aku dapat kerja di Seksyen 26. Tak jauh juga dari Shah Alam. Tapi, aku berpindah ke Seksyen 7. Konon nak dekat dengan ex-bf. Sebab pergi kerja, balik kerja, dia yg uruskan. So, kononnya tak nak la menyusahkan dia kalau tinggal jauh-jauh ni. Sebab tu pindah ke Sesyen 7. Dekat je dengan UiTM Shah Alam tu. Kebetulan masa tu, bekas teman sebilik aku semasa belajar di Arau dulu, Amelia, nak mencari rumah sewa juga. Jadi, kami bersama-sama mencari dan akhirnya dapat la menyewa di satu rumah ni. Ada 2 orang penghuni asal rumah tu yg masih ada masa kami masuk ke situ.

Macam-macam kenangan semasa aku menyewa di situ. Kenangan dengan teman serumah yg bermacam ragam. Kenangan dengan Ciko (kucing Parsi kak Amy yg amat gedik perangainya..hehe). Kenangan dengan ex-bf. Kenangan dengan TUAN RUMAH..!! Paling best untuk dikenang adalah kenangan dengan tuan rumah la. Sempat bergaduh sebelum kami berpindah keluar dari rumah tu..huhu (",)

Kemudian, aku kembali tinggal dengan keluargaku di Bukit Beruntung. Menetap di sana selama hampir setahun, kemudian aku berpindah lagi. Kali ni berpindah ke rumah abangku, di kawasan Puchong. Sempatlah aku menyaksikan Azeem membesar di depan mata. Macam mana dia belajar berdiri, berjalan dan berlari.

Lepas tu..?? Pindah lagi..!! Berpindah ke rumah yg telah disediakan oleh syarikat tempat aku bekerja. Untung betul. Tempat tinggal disediakan, tak payah nak pening-pening kepala fikir nak cari rumah sewa. Di sana, aku menetap hampir 3 tahun. Lebih banyak kenangan. Pahit, manis, suka dan duka, semuanya akan kekal di ingatan. InsyaAllah (",)

Sekarang ni dah kembali pening sebab nak mencari rumah sewa seterusnya. Adess..kadang-kadang aku rasa aku ni macam manusia nomad pula. Hidup berpindah-randah. Tapi, best juga! Dapat merasa macam-macam pengalaman berharga.

Okay. Fokus. Rumah sewa....mana nak cari ni weh?? Aku rasa dah mula kena survey la. Tak boleh la asyik nak tanya-tanya kat orang je. Orang-orang kat ofis ni ada juga cadangkan kat aku beberapa tempat. Baiklah Dylla. Bertindak...!!

p/s : entah apa la yg aku mengarut pagi ni :p



Post a Comment