They're My Best Buddies

Wednesday, 24 August 2011

SATU Jalan SATU Pegangan

** Khas untuk si dia tersayang (eh,sayang ke..?? hahahaha...)


Pernah dengar tak peribahasa atau kata-kata ni :
"Asam di gunung, ikan di laut. dalam hidangan bertemu jua"
Boleh tak aku umpamakan hubungan kita macam tu
Kau dengan dunia kau, aku dengan dunia aku
Bila kita bertemu dunia kita pun berSATU
Pasti sesuatu yg tersirat tu akan tersurat akhirnya kan

Asalnya bayang dari cahaya
Ada bayang ZAHIRnya kita
Ada segala asalnya DIA
Hmm...DIA lah CINTA yg patut lahir dalam hati kita
Kita ada kerana DIA
Kita bertemu kerana DIA
Perasaan ini wujud kerana kasih dari-Nya
Aku tak mungkin ada perasaan terhadap kau kalau bukan DIA yg mendetikkannya
Dan begitu juga sebaliknya

Ramai yg kata, kasih antara kita ni nampak misteri
Kelihatan berbeza di mata mereka, hakikatnya kita serupa
Walaupun aku selalu ragu tentang perasaan dan kasih kau pada diri aku
"Kepercayaan itu penting untuk hubungan yg lebih kekal"
Aku pegang kata-kata kau
Kau percayakan aku, jadi aku harus percayakan kau
(walau tidak 100% ye...)

Sindiran dan cacian yg datang dalam hubungan ni memang tak tertepis dah
Aku dah semakin membiasakan diri dengan kata-kata orang tentang kita
Makin lama mereka akan diam, kita akan kembali tenang
Yg penting kau juga tak cepat melatah

Dulu, kita pernah diajar mengenal cinta
Cinta yg wujud bukan kerana seribu JANJI
Cinta yg wujud bukan kerana seribu KATA
Ia harus wujud dan lahir dari hati
Jadi, kau harus tahu yg aku tak perlukan janji dan kata-kata manis
Untuk terus mengikat aku dalam hubungan ini
Keikhlasan itu walaupun sukar dicari, tapi masih boleh ditemui

InsyaAllah, kalau ada jodoh antara kita
Kita akan kekal bersatu dalam redha Illahi

p/s : tiba-tiba nak terjiwang lak petang rabu ni weh...!!!

Post a Comment