They're My Best Buddies

Thursday, 18 August 2011

Korang pernah dengar tak..??

Kalau kita berbaring masa azan, nanti mayat kita jadi berat.
** aku pernah dengar ustazah aku cakap masa sekolah rendah dulu **

Kalau kita buka pintu masa azan, jin akan masuk rumah. Sebab jin takkan masuk ikut tingkap.
** ayah aku yang cakap macam ni :p **

Kalau kita mimpi sebelum azan subuh, mimpi tu mimpi yang benar.

Kalau kita dengar anjing menyalak tengah-tengah malam, maknanya anjing tu nampak 'sesuatu'
** anjing jiran aku setiap malam menyalak..bulan puasa ni lagi kuat dia menyalak **

Kalau burung masuk dalam rumah, kita akan murah rezeki.
** kat tingkap bilik aku ada sarang burung kot..pagi-pagi dah terbang masuk bilik sampai aku terpaksa off kipas sebab tak nak ada perlanggaran berlaku **

Kalau kita mimpikan buaya gigit atau makan kita, kita akan dapat habuan yang besar.
** aku pernah mimpi kena gigit buaya, minggu depannya bonus keluar...tapi, kebetulan je tu **

Kalau kita mimpi dipatuk ular, nanti ada orang datang meminang
** khas untuk WANITA sahaja **

Dan ada bermacam jenis kalau lagi la. KALAU balik kampung lagi la ada banyak cakap-cakap macam ni. Ada yang boleh diterima akal. Kebanyakannya hanya untuk dijadikan pengajaran. Wallahu'alam.

p/s : mungkin ada antara korang yang percaya KALAU-KALAU ni kan? kan? kan? hehehe :p

Post a Comment